Klant bestelt om 20.01 uur voor € 22,95 Betty Boop-artikelen waarna ze een automatische bevestiging ontvangt waarin staat dat er een mail volgt met nadere gegevens over betaling en verzendkosten.
Een minuut later mailt klant: “dit is goed wil alleen graag weten wat de verzendkosten zijn”
Tien minuten later stuur ik die bevestiging (verzendkosten zijn € 6,95 omdat er een klokje bij zit dat niet door de brievenbus kan).
Klant mailt: “ken je het niet zelf ophalen , want heb al x besteld bij een winkel en toen had betaald en geen besteling”
Ik: “Vervelend van die andere ervaring maar ik denk dat ophalen niet een goed idee is.
Je zou vanuit (plaatsnaam) naar Grootschermer meer dan een halve dag onderweg zijn heen en weer.
Maar als je het niet vertrouwt en er liever vanaf ziet: geen probleem, dan haal ik je bestelling weer door.”
Klant mailt terug: “Ga overleggen zo”
Dat was gisteravond 20.26 uur. Daarna niets meer gehoord.
Wat te doen? Klant mailen of ze er al uit is? Bestelling maar vergeten? Of alles braaf de veertien weken reserveringstijd gereserveerd houden – veertien dagen waarin ze niet beschikbaar zijn voor andere klanten.
Nan zegt
Geef haar tot vanavond 20.01. Dan kun je om 20.02 mailen dat jij de bestelling hebt geannuleerd. Kan eventueel alsnog verzonden worden, maar dan moet jij uiterlijk morgenochtend weten waar je aan toe bent.