Sinds een paar maanden doe ik dagelijks een aanbieding van de dag.
Op twitter en hier.
Dat heeft me tot nu toe 4 bestellingen opgeleverd.
2x een leuk magneetje van € 5,75 waarvoor de klant geen verzendkosten hoefde betalen, 1 x een stapeltje hond- en katpaperclips waarvoor de klant *bijna* de verzendkosten betaalde (maar niet de paperclips zelf), 1x een mooi magneetje voor € 2,75 incl verzendkosten (klant schreef bij de bestelling: “misschien plaats ik ook nog wel eens een echte bestelling” – dat is nog niet gebeurd).
Vandaag bied ik aan een prachtige laser(bal)pen – gratis bij een bestelling *hoe klein ook*.
Een klant bestelt iets voor 7 Euro wat ik reuze sjiek vind van de klant want met even zoeken had ze een sticker van 50 cent gevonden en dan was het ook bingo geweest.
Laatst stond in de Volkskrant een artikel over dit soort akties.
Dat winkels het doen in de hoop zo klanten te verleiden tot vaker bij ze kopen.
Wat heel soms werkt.
Maar waarop je meestal dik toelegt.
Eigenlijk werkt het alleen bij aktiviteiten die je toch al organiseert (zei de krant).
Een paintball-festijn bv. Waarvoor je 50 mensen kunt plaatsen maar je hebt maar 35 betalende klanten dan kun je die overgebleven plaatsen beter voor een schijntje weggeven dan ze openlaten (want dan lijd je daarop sowieso verlies).
Of de Efteling. Omdat die tóch open is en 100 klanten met een goedkoop kaartje extra die eenmaal binnen hopelijk fors uitgeven, loont het daar wél.
Ik modder dus aan.
En mocht je vandaag (=10 augustus, dit voor wie dit berichtje over een week leest en niet goed nadenkt) je laserbalpen-slag willen slaan: op Bestelformulier bij Opmerkingen zetten Code #10.
Dan weet ik wat me te doen staat.
(die pen is trouwens echt heel mooi en wordt tot nu toe alleen kado gedaan bij bestellingen boven de 100 Euro of aan klanten die ik bijzonder aardig vind)
Geef een reactie