Door mijn rijbewijsellende is zeer dubieus dat mijn Amerika-reis doorgaat.
Toch bel ik KLM om de plaatsen voor de terugreis te reserveren.
Meisje stelt plaats 10B voor voor Minneapolis-Amsterdam (=zelfde als de heenreis=exit row).
Ik stel zelf 16C voor voor Phoenix-Minneapolis (= ook exit row maar aan het raampje).
Ik vraag of we even kunnen verifiëren of mijn plaatsen voor de heenreis zijn vastgelegd.
Dat zijn ze niet. En dat is logisch. Want KLM kan alleen een verzoek indienen voor plaatsen, Northwest moet dat goedkeuren. En als die niet goedkeuren wijzen ze dus niet een andere plaats toe zodat je in elk geval een plaats hébt, nee dan krijg je niets.
Ik sputter. Zij plant de hakken steeds fermer in het zand.
Ze leveren, vindt zij, al een geweldige service dat ik 90 dagen voor vertrek stoelen mag uitkiezen. Jawel, maar wat heb ik daar aan als ik die niet krijg? En als ik daar dan niet eens van op de hoogte word gesteld? Bij Delta kun je écht uitkiezen en meteen vastleggen.
(en betaal je vele honderden Euro’s minder, wat ik niet eens vermeld)
Wat raad u me aan, vraag ik redelijk.
Om 30 uur voor vertrek online in te checken.
Jamaar doe ik (óók redelijk): dan zijn de meeste plaatsen die wél door Northwest zijn goedgekeurd dus al vergeven. Doe ik er niet beter aan morgen of overmorgen nog eens te bellen om te vragen of deze plaatsen wel zijn goedgekeurd?
Moet ik zelf weten zegt het loeder op een toon van ‘flikker toch op’.
Jammer dat de KLM de gesprekken – anders dan Delta – niet monitort ‘om kwaliteitscontrole redenen’. Jammer dat ik sowieso bij die stomme KLM ben gaan reserveren zodat ik nu van dat nog stommere Northwest afhankelijk ben.
Even overweeg ik het ticket te cancellen en per direct een vlucht bij Delta te boeken.
Maar goede kans dat ik sowieso niet kan vliegen omdat ik dan nog geen rijbwijs heb dus laat ook maar.
Geef een reactie