Deze brief haalde ik dus met flutterend hartje uit de brievenbus denkend: nu weet ik waar ik aan toe ben.
Maar nu weet ik
– dat mijn EV is ontvangen (wat ik al wist omdat ik ze gemaild heb)
– dat ‘onze klanten’ gemiddeld binnen een maand “nader bericht over onze beoordeling” krijgen.
Wat ik niet weet is binnen een maand na wát (mijn eigen EV die ze op 17 januari ontvingen, deze brief gedateerd op 17 februari). En ik weet ook niet hoe gemiddeld ik ben.
Dan kán het zijn dat ik direct (wanneer? wanneer?) een Verklaring van geschiktheid krijg.
“Maar het kan ook nodig zijn dat wij u vragen om aanvullende informatie”, óf “dat wij u verwijzen naar een specialist voor een nader onderzoek”.
Is dat dan: ga zelf naar een specialist en laat die iets invullen? Dan zou ik nu al op goed geluk een afspraak kunnen maken.
Of is het: wij wijzen een specialist aan en daar moet je heen?
Het goede nieuws: ik heb nu een Kenmerk en een telefoonnummer.
Het niet zo goede nieuws: ik ben als de dood voor telefoneren.
Dus zeg ik tegen mezelf: het is vrijdag én voorjaarsvakantie, dan hebben alle ambtenaren vrij.
Laat ik maandag bellen.
(=goed en zéér belangrijk voornemen)
En me vast instellen op afgezeken worden met een kluitje in het riet
Als je naar een neuroloog moet, dan krijg je er een aangewezen in je regio met wie je een afspraak moet maken. Ten minste dat ging bij mijn P. zo.
O got – dan red ik het dus écht niet vrees ik.
Dank voor je informatie.
Ik hoor net dat het naar buiten is gebracht door de OR, dat het daar een zooitje is.
En dat vanwege de vertraging ook veel oudere mensen opnieuw moeten afrijden.