Ik huur al jaren Hertz auto’s in Amerika.
Meestal tot tevredenheid (anders was ik er natuurlijk ook allang mee gestopt).
Dit keer was het een ramp.
Ik beperk me tot: na twee dagen voor aankomst op LAX online inchecken te horen krijgen dat mijn auto er niet was maar alleen 1 waarvoor ik $ 44 moest bijbetalen.
Na twee uur in de rij staan murw toegegeven.
Toen ik het bakbeest zag toch weer terug naar de balie en met bijbetaling van $ 25 (per dag dus!) een andere gehuurd.
Die al snel alarm-meldingen gaf: ‘check engine’ waaraan Hertz me pas na veel gezeik iets aan wou laten doen.
Dit was het begin – ik maak een (kleine) selectie uit het leed.
Dáár en op de sociale media hoor ik betere berichten over Enterprise.
Maar, lees ik nu, bij Enterprise kun je geen satellite radio bestellen.
Die heb je soms maar soms ook niet.
(en die wil ik dus per se)
Ik probeer wat algemene websites ‘autohuur VS’ die vaak in het midden laten van welke maatschappij je precies huurt.
Dat wil ik wel weten want áls er iets mis gaat, wil ik in de buurt van een kantoor zitten.
Avis misschien? Alamo?
Bij Hertz klagen en hopen dat ze me dan als Queen behandelen de volgende keer?
Lijkt me meer wishful dan realistisch.
Intussen dus geen idee wat te doen.
Tips zijn welkom.
Bij voorkeur als je er een beetje verstand van hebt.
Niet dat ik lieve suggesties niet waardeer maar ik heb meer aan zakelijk advies dan ‘als je nou eens…’ wilde slagen in de lucht.
Geef een reactie