Ik ben ooit gestopt met verkopen via de veilingsites omdat ik me ontzettend boos maakte over onredelijke ‘recensies’ van kopers.
Later maakte eBay het mogelijk daar dan zelf op te reageren maar toen had ik er al genoeg van.
Het was zelfs de reden dat ik met mijn Winkel begon.
Nu heb ik me gestort op bol.com.
Ik verkoop zo best veel (relatief nog steeds, maar dat komt ook omdat ik nog geen giga-aanbod heb).
Op dit moment ben ik vooral bezig met het overzetten van de boeken van mijn particuliere account naar mijn zakelijke account.
Ik had me voorgenomen *niet* te kijken naar ev. beoordelingen van mijn 1e account. Omdat die toch ophoudt te bestaan. En stel dat er iets niet-aardigs zou staan. Zoals ik dat bij anderen wel zie.
Vandaag kijk ik toch. Wat ik dus beter niet had kunnen doen.
Waarbij ik me vooral boos maak over de bovenste ‘beoordeling’ waarin me o.a. wordt verweten dat mijn productinformatie niet klopt. Want wat staat daar over dit boek?
Boek is nieuw gekocht en niet gelezen (geen leesvouwen in de rug). Maar: blz. 215 en 217 zijn een ietsje (cm) teruggevouwen. Was al zo toen het boek werd aangeschaft maar zou mij, als koper, behoorlijk storen. Daarom niet aangeboden als ‘goed’ maar als ‘redelijk’. Heb je nog vragen? Stel ze gerust. Ik beantwoord ze graag.
En wat was er verdomme mis met de verzending? Gescheurd papiertje er omheen misschien? Of liet het een week of twee op zich wachten? Nee toch, hè? Waarover zéur je dan, man!
En dan ook nog die nare ontevreden smileysmoeltjes!
Waarom kunnen klanten niet gewoon áárdig zijn?
Theo zegt
Als ik deze beoordelingen lees, dan zou ik best bij jou boeken durven te bestellen. Kijk, een tweedehands boek ongezien kopen is toch iets anders dan een nieuw boek in de boekhandel. Dan mag er niks op aan te merken zijn. Tweedehands heb je het vaak voor minder dan de helft in huis.