‘Enkele minuten’ kostte het niet om een advertentie voor AdWords te maken maar ik had tot voor kort goede ervaringen met mijn Betty Boop-artikelen (de laatste tijd niet – raar eigenlijk) zodat ik besloot daar als eerste op in te zetten.
Dus maak ik een lijst met zeer veel Betty Boop zoekwoorden (koelkastmagneet, sieraden, klok, bloknoot, spiegel, sleutelhanger, aansteker noem-maar-op) en zoek dan in de Winkel de url op die rechtstreeks naar La Boop leidt.
Dat is deze.
Dan klik ik op zoek naar extra zoekwoorden op pagina 2 van Boop.
En beland hier
Want alles van de categorie Verzamelen blijkt door elkaar gehusseld en Boop is ergens in die chaos beland.
O got o got o got.
Even checken bij een ándere tot voor kort succesvolle categorie waaruit niet meer wordt gekocht: bidprentjes. Die ik ook wou invoeren in AdWords.
Wanneer je daar nu klinkt op een pagina ná pagina 1 krijg je Page not Found.
Tenzij je klikt onderaan de eerste pagina. Maar hoeveel mensen zullen niet bovenaan klikken en dan concluderen: wat een rommeltje, die Winkel van Jeanne – daar koop ik niet.
Ik test nog een categorie uit (pins-speldjes-buttons) en: zelfde resultaat.
Zodat ik nu zou kunnen janken ware het niet dat ik al om iets anders jank en ik moet de emoties wat doseren.
Het goede nieuws: ik moet er niet aan denken dat google wél de zoekopdacht voor Boop direct activeert want zoals ik er nu uitzie wil ik niet gevonden worden.
Geef een reactie