Ik dacht even om dit stukje als titel ‘erin getrapt’ te geven maar ik denk dat dat wat kort door de bocht zou zijn geweest.
Zoals bekend heeft Facebook een goed idee van wat je bezig houdt.
Ik krijg dus veel dieren en milieu en.. fotografie.
Wat dat laatste betreft zijn er (althans voor mij) een hoop gadgets waarmee je foto’s kunt bewaren en uitzoeken (lijken ze onvindbaar op je PC? heb je ze mm als duplicaat? het speeltje zoekt het voor je uit).
Niet toevallig is er ook een reclame van een zgn onafhankelijk weblog dat de belangrijkste zgn heeft getest en de beste aanraadt.
Met – wat vast óók al niet ’toevallig’ is – op nr 1 de meest makkelijk te bedienen gadget.
Gewoon: doe ‘m in de PC en een kind (lees: dit gadget) kan de was doen.
Gekocht
Die kocht ik dus en meteen drie, omdat ik véél foto’s op mijn PC heb.
Mét doosjes erbij.
Voor een niet onredelijk bedrag van tegen de € 140.
Alleen déden ze het niet.
Ze gaven aan dat ik bij 58% vól nieuwe moest kopen (niet eens: stop er een andere in).
En na 2x proberen – wat lang duurt, die krengen zoeken en zoeken en zoeken op de PC (en vinden dan ook nog eens NIET) wist ik: lamaarzitten, ik wil mijn geld terug. Wat zou moeten kunnen binnen 14 dagen.
Mail gestuurd met als reactie: we hebben het druk. U hoort morgen nader.
Wat niet gebeurde dus nóg meer mails gestuurd en toen wouen ze weten of ik Windows of Mac had en wat er precies mis ging en of ik screen shots kon sturen maar NEEEEEE: ik wou m’n money back.
Nou vooruit. Maar er ging sowieso 15% van de prijs af.
En ik moest met Track&Trace sturen – op mijn kosten.
En als het pakje niet aankwam, was dat mijn risico.
PostNL
Ok.
Vanochtend pakje verzonden met PostNL.
Per email bevestiging gekregen naar waar ik kan tracken en tracen en ja hoor: de link werkt niet.
Dat is me met PostNL vaker overkomen en dan hebben ze een termijn (ik meen 30 dagen, kan ook langer zijn, is ieg *niet* korter) waarna ze een ‘onderzoek’ zullen starten.
Bleh.
Dus.
Geef een reactie