Eigenlijk hou ik in mijn Winkel gewoon het meest van de boeken.
En niet alleen in de Winkel – ook hier.
Als logaanbieding.
Dus wil ik graag heel bijzondere boeken aanbieden.
Grappige kinderboeken, curieuze zomaar-boeken, fraaie historische boeken. Of plaatjesboeken. In elk geval: opmerkelijk.
Soms probeer ik dat ook.
Dan vraag ik voor het boek zelf een fractie van wat het waard is.
Omdat ik denk dat wie mij leest een leuk mens is (nou – in elk geval een deel van mijn lezers is volgens mij leuk). En die gun ik een bijzonder boek voor een mooie prijs.
En dan niet een *mooi prijsje* want daarbij visualiseer ik een nare koopjesjager die niets geeft om het object maar alleen hebberige handjes heeft.
Van die mensen hou ik niet en die hoef ik ook niet als mijn lezers.
Maar dan.
Dan moet dat heel erg bijzondere boek dat ik aanbied voor een werkelijk ‘te geef’-prijsje ook worden verzonden.
Tenzij we afspreken dat ik het als ware het losgeld neerleg achter een paddestoel (zo’n paaltje) op de Veluwe waar de koper het dan weer na zorgvuldig links en rechts kijken komt ophalen.
Maar: rijden naar de Veluwe kost ook geld (al is het alleen maar de benzine).
Terzake.
Al mijn Mooie-Boek-logaanbiedingen lijken stuk te lopen op dat verzenden wél geld kost.
Waaraan ik niets kan doen. Zelfs het dunste boek kost al snel aan verzendkosten 2 Euro.
Wat te doen, wat te doen.
Slimme ideeën worden beloond. Met kleine kadootjes.
En als ze niet slechts slim maar zelfs geniaal zijn misschien wel met een boek.
“Ik ben benieuwd” dacht ik toen ik dit gisteren las. In mijn herinnering heb je zelden boeken als logaanbieding gepresenteerd.
Zelf “verzamel” ik boeken over astrologie, astronomie, psychologie en antroposofie en soms kunst. Maar ik ben tegelijk heel selectief en ik heb al veel wat ik leuk vind.
Mijn partner leest vrij veel niet al te zware literatuur. Wie weet is dat een genre dat bredere belangstelling heeft.
Met boeken (en andere) logaanbiedingen kan je je loglezers laten zien welke soorten boeken je hebt en wie weet inderdaad verleiden in je winkel te gaan rondneuzen.
Ik vind trouwens niet dat log aanbiedingen per se weggevertjes moeten zijn. Vraag gerust de normale prijs en verzendkosten. En maak het jezelf niet te moeilijk met extra aanprijzingen hier. Pluk gewoon iets “aardigs” uit je winkel en presenteer het hier precies zoals in je winkel. Liefst via een knippen / plakken progje van je webmaster zodat je moeiteloos telkens een iets wat je bezighoudt logje kunt afwisselen met een winkel advertentie (ik noem het expres zo: jij moet ook leven en daar zorgt die winkel -deels- voor -je mag toch zeker hier wel het boeken en kado slijter meisje uithangen). Zorg dat mensen direkt door kunnen klikken naar de winkel en dan in dezelfde categorie verder kunnen neuzen. Laat mensen het via de winkel bestellen en in de commentjes hooguit melden “goh wat leuk! Ik heb het direkt maar besteld, dus het is nu weg!” Of je meldt zelf dat het unieke exemplaar inmiddels helaas weg is. Dan weten de andere loglezers gelijk dat ze het eventuele bestellen niet op de lange baan moeten schuiven…
En: kom maar op met het laten zien van die grappige kinderboeken, curieuze zomaar-boeken, fraaie historische boeken. Of plaatjesboeken. Ik ben benieuwd!
Geweldig, Theo.
Zo ga ik het doen.
Veel dank voor het diepe mee-denken 🙂
Wellicht iets in de sidebar? “Winkeltip”.. Met daarin een plaatje en de prijs. Hoe het snel automatisch te maken is… geen idee. Maar met wat plak- en knipwerk vast wel te verwezenlijken in een tekstwidget
Karin! smak-smak op beide wangetjes!
Ik zit al met een mooi (kinder)boek in mijn handen maar het moet op de vloer gefotografeerd (=te groot voor de scanner, waar trouwens Sammie op ligt) ne het weer is hier érg donker.
En nu zou ik al wel ándere kinderboekjes kunnen scannen – ware het niet dat Sammie daar op ligt (dus).
Maw: hartstikke fijn dat je geheel uit jezelf al meedenkt en: het heeft geen haast aangezien hier érg veel praktische bezwaren in de vorm van regen en Sammie in de weg staan.
In de sidabar staat nu de link “nieuw in de winkel”.
Ik heb me ooit voorgenomen om die link met enige regelmaat aan te klikken. Maar het komt er nooit van. Dus lijkt het mij een goed idee, die link bij elke winkel update juist gewoon als tussendoor-log in de lifelog stream te zetten. Die winkel is ook iets wat bij je leven hoort. Ik houd niet van knipperende items in sitebars -als ik dan niet heel snel zie wat ik zoek ben ik weg. Een terugkerend “ondertussen in de winkel” in de lifelog stream kan ik negeren zo vaak ik wil. En als het iets naar mijn gading is, dan sla ik toe.