Ik correspondeer nu een week met bol.com over mijn aanvraag van een zakelijk account.
Die aanvraag deed ik twee weken geleden.
Volgens bol.com hebben ze die niet ontvangen. En nee, ik kan ze niet even in een mail mijn gegevens voor die account doorgeven (wat ik had gedaan incl. daarbij horend mailadres en daarbij horende bankrekening).
Ik moet opnieuw via de site aanvragen. Wat ik doe. Waarop de site reageert met ‘dat kan niet, want die account met dat adres bestáát al’.
Ik mail bol.com twee dagen geleden om hulp.
Leg het zo goed mogelijk uit.
Nu, 48 uur later de reactie.
“U geeft aan dat u opnieuw een zakelijk verkoopaccount wilt aanmaken en dat u de melding krijgt dat het e-mailadres al bestaat.
Er is inderdaad een particulier verkoopaccount van u, waarbij het e-mailadres j.doomen@multiweb.nl wordt gebruikt. Het rekeningnummer waarop de uitbetalingen voor dit verkoopaccount plaatsvinden eindigt op ‘5886’.
Wanneer u een zakelijk verkoopaccount wilt gaan gebruiken naast het huidige particuliere verkoopaccount, dient u ook een nieuw koopaccount aan te maken. In dat nieuwe zakelijke verkoopaccount is het van belang dat u een niet eerder gebruikt rekeningnummer en e-mailadres gebruikt.”
Waarop ik vriendelijk terugeschrijf dat *ik* het blijkbaar niet goed heb uitgelegd maar het gaat dus om De Winkel van Jeanne met daarbij horend mailadres en rekening en KvK-nummer en btw-nummer.
Zoals ik al tig keer heb uitgelegd. (dat laatste zet ik er maar niet bij – lijkt me niet bijdragen aan een goede afloop)
Ik vat bevattelijk samen: “Het probleem is, denk ik, dat bij u (Jolanda H) mijn eerste aanvraag van nu 2 weken geleden niet is binnengekomen zodat u die niet kunt verwerken.
Maar ergens in jullie computersysteem zit die aanvraag wél. Het systeem heeft dus vastgelegd dat er al een @DeWinkelvanJeanne-account is zodat ik die niet opnieuw kan aanvragen – hij is er immers al.
U, de mens achter de computer, weet van niets dus kan de aanvraag niet verwerken.
Ik, de mens achter die Winkel, kan ‘m niet opnieuw aanvragen want volgens de computer bestaat de (aanvraag voor) de account al.
We zijn verslagen door de techniek. Althans, dat is de situatie op dit moment.
Kunt u nog een list bedenken?”
Ik wacht in spanning. Alweer. En verwacht er steeds minder van.
Geef een reactie