Ik pleeg € 250 te pinnen, dan alles cash te betalen en opnieuw geld op te nemen wanneer de € 250 bijna op zijn.
Nu is zo’n moment en bovendien moet ik éxtra cash in huis hebben omdat er binnenkort een werkpersoon over de vloer komt die met bankbiljetten wil worden betaald en niet met een overmaking.
Naast de Plusmarkt in De Rijp is een betaalautomaat die tot voor kort desgewenst € 250 uitkeerde maar opeens is € 100 zijn maximum.
Ik mompel WTF en ga later naar de ándere betaalautomaat op het pleintje. Die is van ABN.
Ha! denk ik triomfantelijk wanneer ik hier wél de optie van € 250 zie.
Dát bedrag wil ik hebben! Klik!
Waarop ABN zegt dat ik helemaal geen geld krijg. Want ik heb onvoldoende saldo of ik ben over mijn dagelijkse maximum heen enniewee: neem contact op met uw eigen bank.
En terwijl ik verbijsterd naar deze mededeling sta te kijken flitst de mededeling alweer weg en wordt de volgende klant hartelijk verwelkomd en uitgenodigd haar pasje in de gleuf te duwen.
[Update: ik heb ING via twitter benaderd en ik weet nu dat je niet 2x op dezelfde dag bij een ándere bank (dan ING) mag pinnen maar dat ik best een hoop geld tegelijk mag opnemen – wel € 1000]
Geef een reactie