Er wordt aangebeld.
Op de stoep staat een vriendelijke jongeman die mijn gasketel komt controleren.
Oh? daarover heb ik nl helemaal geen email gehad.
Nee?! dát verbaast hem.
Wanneer duidelijk wordt dat ik er niet over pieker hem op zijn mooie bruine ogen binnen te laten, overhandigt hij me een kaartje en zegt dat ik nu zélf maar het gasbedrijf moet bellen om een afspraak te maken.
Zal ik doen.
“En hoe heet u?”
“Jamal.”
Wat hij voor mij niet hoeft te spellen.
Ik bel idd het gasbedrijf nadat ik eerst heb ingelogd op mijn pagina en heb gezien dat er helemaal geen afspraken voor mij(n ketel) stonden gepland.
De jongeman aan de telefoon beaamt dat er geen afspraken staan. Mijn contract is: eens per twee jaar en ze zijn een jaar geleden nog geweest.
Ik geef de naam Jamal door.
“Misverstand” veronderstelt de man aan de telefoon.
Wat natuurlijk beter klinkt dan ‘oplichter’ en ‘u bent aan de dood ontsnapt’ en ‘gelukkig hebt u nu al uw sieraden nog’ (niet dat ik daar veel bijzonders van héb maar het gaat om het idee).
Shabnam zegt
Goed van jou!