Ik ben Silver Medallion member van Delta Airlines.
Omdat Delta met KLM in het SkyTeam zit, ben ik daar Elite member. Zodat ze op mijn boarding pass voor KLM ‘silver’ printen waardoor ik priority boarding krijg.
Tot november.
Toen stond het er opeens niet op.
En in december toen ik naar Berlijn vloog evenmin.
Helpdesk gebeld: die kende het probleem en ze gingen er iets aan doen en misschien lukte dat nog wel binnen een dag.
Dat lukte niet. Dan moest ik het maar op Schiphol regelen.
Daar naar de balie: vrouw kon het niet wijzigen, verwees me naar de Business Lounge.
Nieuwe vrouw zette met pen ‘silver level’ erbij en plaatste een stempeltje.
Thuis op twitter geklaagd tegen een vriendin en KLM webcare zat er bovenop en vroeg hoe ze me konden helpen.
Informatie doen toekomen met in 1e zin: ik ben Delta silver en…
Tien dagen niets gehoord en gisteren maar eens ze aan mij herinnerd.
Eerste reactie: er is back log bij Flying Blue.
En nu: maar je bent Delta silver! Sorry, dat hadden we niet begrepen.
Dán moet je bij Delta zijn.
Naar de website van Delta.
Die verwijst me voor telefoneren naar de Helpdesk van KLM.
Gebeld, menu doorlopen, gekozen voor ‘probleem met Skymiles’.
Automatische reactie: bel voor Skymiles 020… of ga naar de website.
Ik heb het nummer niet direct genoteerd, verwacht dat ze het zullen herhalen (niet) en denk: meestal krijg je dan tóch een mens aan de lijn.
Niet bij KLM: die flikkert je gewoon van de lijn.
Gezocht naar een ander telefoonnummer van Delta (niet gevonden) en dan maar op hun website mijn verhaal gedaan.
Intussen nog een boodschap van de KLM: miv 5 januari krijg je ook helemaal geen voorrang meer bij het boarden als silver member.
Ik reageer dat ik mn dáárom vaak KLM heb gevlogen en dat ik me nu veel minder gewaardeerd voel als trouwe klant.
KLM: “Vervelend te horen dat je dat zo ervaart.”
Ik houd nog even vol en vraag naar het waaróm van deze nieuwe – slechtere – regeling.
KLM: dát moet je maar aan Delta vragen.
Ik geef het op.
Geef een reactie