Beste Xs4all,
Vrijdagmiddag heeft een monteur van Guidion bij mij (klant 1202009) xs4all-lite aangesloten. Vrijdagavond om 20.10 had ik geen internetverbinding meer en deed de telefoon het ook niet. Het power-lampje op het modem knipperde.
Hierover heb ik zaterdag de Helpdesk gebeld.
Ik moest toen beschrijven hoe alle draadjes zaten. Volgens de helpdeskmedewerker ontbrak er een kabel bij Lijn op het groene doosje. Die had er volgens hem wel gezeten dus zou ik die wel hebben zoek gemaakt en moest ik er maar eens goed naar gaan zoeken.
Een monteur sturen om een kabel te zoeken die ik had kwijt gemaakt deden ze natuurlijk niet.
Aangezien ik helemaal geen kabel had zoek gemaakt (ik was niet eens in de buurt van het modem geweest) en ik mijn internet- en telefoonverbinding nodig heb, heb ik een kennis met meer verstand van PC’s gevraagd me te helpen.
Ook zij zag tussen de wirwar aan draden nergens een losse kabel – behalve in de verpakkingsdoos, met twee witte plastic doosjes (sockets?). In een gesealde verpakking.
Opnieuw is toen de FritzBox gereset en hoera: beide lampjes brandden.
Snel online gegaan maar al na een paar minuten bleek een aantal sites onbenaderbaar.
Wit scherm, 404 foutmelding.
Weer de FritzBox bekeken: powerlampje flikkerde.
Via xs4all internet lukt dus niet, wel doet de telefoon het weer.
Internet en mail doe ik nu (met dank aan de kennis) via Ziggo dat ik gelukkig nog niet had opgezegd.
Intussen heb ik deze ellende ook met anderen besproken en men oppert: mogelijk een instabiel modem.
Wat het ook is, ik kan nu geen kant op.
Ik heb geen kabel zoek gemaakt en jullie sturen niemand.
….
Karin zegt
Ik zou er aan willen toevoegen (eerste alinea) dat jij het knap vindt dat de medewerker aan de telefoon zo duidelijk kon weten wat er wel en wat er niet was geinstalleerd en dat zij er kennelijk niet van op de hoogte zijn dat zij monteurs inhuren die op hun eigen wijze het geheel aanleggen. Dat ze er daarom niet vanuit kunnen gaan dat jij dingen zomaar gaat lostrekken en kwijtmaken maar dat ze wellicht ook eens kunnen kijken of d emonteur zijn werk niet goed gedaan heeft. En dat jij deze veronderstelling dat jij het wel kwijt zou hebben gemaakt vindt getuigen van weinig respect voor de klant. Want jij hebt nu het gevoel dat je gewoon voor leugenaar uitgemaakt wordt. Dat je dit verbaast van xs4all omdat jij juist voor deze provider hebt gekozen wegens klantvriendelijkheid, behulpzaamheid, monteur gaat pas weg als alles echt goed werkt, we laten u niet inde kou staan en meer van die kreten die zij altijd in hun advertenties uiten. Dat jij dus weinig merkt op dit moment van al dat gene waar zij reclame mee maken. En dat je natuurlijk nu verwacht vanwege die klantvriendelijkheid enz enz dat er nu een monteur komt die WEL zorgt dat alles netjes volgens de regels wordt aangelegd.
Even heeeeeeel dapper zijn 😉
Bovendien, als ik naar de foto’s kijk, opper ikdat de monteur dus niet volgens de handleiding heeft aangelegd en het kabeltje in de doos heeft laten zitten en zijn eigen methode heeft gebruikt… of schreef ik dat al ergens.
Jaap zegt
Goed briefje maar complex en er gaat onmacht van uit. Simpeler en agressiever: donder en bliksem, hulp NU nondeju!! Ze moeten rillen daar.
Jeanne zegt
@ Jaap: ‘onmacht’ vat erg goed samen wat ik voel.
@ Karin: ik zal een nieuwe versie maken en die hier neerzetten.
jammer voor degenen die mooie foto’s van slapende katten zoeken – daar kom ik pas weer aan toe als dit probleem is opgelost.
Jaap zegt
@Jeanne. Snap ik, maar dit soort mensen hoeven de onmacht maar te rúiken, of ze gaan klieren en temporiseren, is mijn ervaring.
Karin zegt
@Jaap – met elkaar moet het toch lukken om een zeer assertief briefje naar xs4all in elkaar te zetten.
En wellicht heb je nog een mooie foto in het archief. Met onderschrift: wat kan ik hier nu ontzettend jaloers op zijn 😉
Hippo zegt
Ik zou eindigen met wat je wilt, wat je verwacht, wat je eist: dat er zsm iemand komt met verstand van zaken om te zorgen dat je online kunt en blijft.
Jeanne zegt
@ Hippo en anderen die nu nog met goede tips voor die mail willen komen: hij is al verstuurd.
Er valt dus niets meer aan te verbeteren.