We zitten in een dubbele dip en hét probleem is: consumentenvertrouwen.
Dat er niet is.
Zodat de consument niet koopt.
Voor mij speelt dat als koper niet zo maar misschien is dat omdat ik kwa luxe alleen boeken koop (en op reis ga – ja, ook dát).
Maar ik beknibbel dus niet op het allernieuwste kekke mobieltje of een tablet of een ander hebbeding.
Aangezien ik daar niet aan doe.
Ik merk het wel als verkoper.
Wild geshopt wordt er alleen nog maar op de radio (“meiden! leuk shoppen in Londen! -tiktiktik- hotelletje erbij!”).
Ik verkoop nog wel maar de aankopen zijn klein. Twee euro hier, drie daar, zes (yes!) daar.
Dat verpakt in hoogwaardige envelopjes dus tel uit mijn vrijwel nonexistente winst.
Wordt het beter?
Als mijn klanten naar de radio luisteren: nee.
Kan ik daaraan iets veranderen door mijn aabod nóg aantrekkelijker te maken?
Ook: nee.
Geef een reactie