Eerst stuurt Simyo me een dreigmail terwijl ik helemaal niet online ben geweest.
Ik klaag en krijg ‘sorry’.
En: zal niet meer gebeuren.
Dan krijg ik wéér een dreigmail en nog een andere en ik klaag opnieuw.
Met dit keer een reactie van een supertrut.
======
Gisterochtend om 9:28 kreeg ik opnieuw die mail:
“Beste Jeanne, Doomen
Voor nummer 0613005534 heb je meer dan 5 MB verbruikt deze maand.
Simyo adviseert om een internet bundel te activeren op mijn.simyo.nl om je verbruiks kosten laag te houden
Met vriendelijke groet,
Simyo
Op dit bericht kun je niet reageren. Heb je vragen, ga dan naar www.simyo.nl/service.. ”
Daar was ik al niet blij om.
Aan het eind van de middag pakte ik mijn smartphone om een paar foto’s te maken.
Direct (16:52) kreeg ik een bericht van jullie:
“Je verbruikt internet zonder data bundel. Je betaalt nu 15 cent per MB.
Tip: kies een internetbundel in Mijn Simyo om je kosten laag te houden! Simyo.”
Ik krijg hier een ongemakkelijk gevoel over.
Mág ik geen prepaid klant zijn?
Eerlijk gezegd verleiden jullie me hiermee niet om een bundel te nemen maar jagen jullie me juist weg.
vriendelijke groet,
Jeanne Doomen
==========
Nu de reactie van trut Margreet:
“Beste mevrouw Doomen,
Volgens onze gegevens heeft u op 27 mei 2015 internet verbruikt, maar ook op 1 juni 2015. Uit voorzorg sturen wij u een e-mail als wij internetverbruik registreren, terwijl u geen bundel heeft. Elke keer als u internet verbruikt zult u deze melding ontvangen.
Indien u geen internet wilt verbruiken, raden wij u aan de optie internet uit te zetten via Mijn Simyo.”
Ik denk dat het wel goed is dat ze je waarschuwen als je internet gebruikt buiten je bundel. Als je dat niet wilt en ook niet dat het per ongeluk gebeurt kan je dat uitzetten door het mobiele netwerk uit te zetten op je telefoon.
Ikzelf heb helemaal geen mobiel internet, alleen wifi, op mijn smartphone en heb het mobiele internet permanent uit staan. Dan gebeurt er niks.
Ze waarschuwen dat ik meer dan 5 MB heb gebruikt! terwijl ik die maand helemaal geen internet via Simyo had gebruikt.
Dan belooft Pieter me dat ik geen waarschuwingen meer zal krijgen aangezien die niet kloppen en krijg ik op 1 juni opnieuw een waarschuwing dat ik die maand meer dan 5 MB heb gebruikt.
Als jij dat ‘goed’ vindt…? snap ik dus niet.
Ja, dan is het raar. Dan is het goed mis met hun administratie. Ik dacht dat je er misschien per ongeluk echt overheen was gegaan.
Dan moet je even dit berichtje lezen
https://www.jeannesweblog.nl/contact-met-simyo/
Aha, ik dacht al: waar is het eerdere bericht contact met Simyo (1)
Je bent dus ook niet de enige. Raar gedoe, zeg, en irritant. gelukkig wist jij heel zeker dat je de kaart een hele tijd helemaal niet gebruikt had. Maar voor een ander kan het helemaal verwarrend zijn. Blijf je nu wel bij Simyo of heb je het gehad met hun?