Klant koopt drie letterbakfiguurtjes voor 70 cent per stuk.
Ik mail dat ik er mogelijk méér heb (op voorraad) en of ze belangstelling heeft.
Ja, dat heeft ze "want letterbakfiguurtjes zijn lastig te krijgen".
Ik ploeg een stel dozen door en vind in totaal 50 dingetjes van heel mooi (onyx) via best mooi/leuk tot mwah.
Bij de eerste bestelling zette de klant dat ze ze *niet* als pakketpost wou krijgen toegestuurd. Logisch – gezien de prijs-verzendkosten-verhouding.
Deze moeten wél als pakket verzonden.
Zodat ik nu aarzel hoe ik ze zal aanbieden. Bedrag X plus verzendkosten € 6,20?
Of bedrag Y *incl.* verzendkosten.
Wat is redelijk? Er van uitgaande dat ik ze kwijt wil en geen giga winst hoef te maken maar ze ook wél ooit gekocht heb en de doorsnee klant bij (bijna) gratis denkt dat het aangebodene dan niet een goeie deal is maar waardeloos spul.
Conny zegt
Mijn stelling is:als je iets hééél graag wilt hebben,moet je er ook iets voor over hebben.
En zo niet,dan wil je het niet graag genoeg!
Linda zegt
Gewoon een prijs maken die zo is dat zowel jij en de klant tevreden zijn en verder sluit ik me aan bij Conny…..
Jeanne zegt
Tja, Linda: maar wélke prijs???
Hansje zegt
Welke prijs? Ik zou zeggen: uitgaan van een gemiddelde prijs per stuk (is dat makkelijk uit te rekenen?), dat maal 50 en ze tegen die prijs aanbieden inclusief de verzendkosten. Dan krijgt de klant die verzendkosten als ‘korting’ en dat lijkt me een mooie deal. Toch?
Jeanne zegt
@ Hansje: die ‘gemiddelde’ prijs vind ik weer lastig omdat ik niet weet wat de klant mooi vindt.
Ik neig dan tot te laag gaan zitten en dupeer zo mezelf of nét iets hoger met als risico dat de klant zegt ‘nou nee – la maar’.
Hansje zegt
Maar als je bij die gemiddelde prijs dan uitgaat van de inkoopsprijs? Jij hebt ze toch ook niet cadeau gekregen? Dus inkoopsprijs plus (pakweg) 15 of 20% (als jouw ‘winst’) min de verzendkosten. Dan leg je er iig niks op toe.