Delta Airlines stuurt me een mail dat ze nu helemaal versmolten zijn met Northwest. Ze hebben allerlei nieuwe routes: check it out.
Ik check voor september. Aangezien ik die hotels ook al heb vastgelegd en ik dus toch al weet wanneer ik vlieg.
Ik zie een hoop mogelijkheden waarbij ik overstappen in Atlanta na drama’s met vorige vluchten afstreep.
Blijft over in de ochtend: Portland. Ik ken Portland niet. Is het groot, is het klein, hoe werkt daar de douane.
Ik besluit Delta te bellen om dit te vragen.
“Ik ken Portland niet, mevrouw,” zegt een bitch van klasse. “Dat moet u maar op internet opzoeken.”
(wat ik vanochtend al deed, maar daar vond ik *niet* hoe lastig de douane is)
Ik probeer nog: “het is een kleine luchthaven, wat gebeurt er als ik de aansluiting mis?”
“Dat hangt er vanaf door wiens schuld het is,” zegt de bitch. En natuurlijk bedoel ik: omdat jullie vlucht uit Amsterdam vertraging heeft. Maar kennelijk gaat zij uit van “omdat ik me in een bar heb laten vollopen en de tijd vergeten ben”.
Ik probeer vriendelijk te blijven en zeg: er zijn nog een paar opties. Detroit en Memphis. Kunt u me iets vertellen over die luchthavens.
“Nee dat kan ik niet, mevrouw,” zegt de bitch. “Dat moet u maar op internet opzoeken.”
“Nou, bedankt” zeg ik bozig en hang op.
Hopend dat het gesprek, zoals werd aangekondigd, inderdaad is opgenomen om kwaliteitscontroleredenen.
Bah, wat een domper.
Mn de vrouwen aan de telefoon bij Delta waren vroeger altijd zo vriendelijk 🙁
Hoi Jeanne,
Net terug thuis van onze reis en we vlogen met Delta. Onze heenvlucht was een vreselijke ervaring en zoekend naar het relaas van mede gedupeerden vond ik jou blog. Hier even kort ons verhaal :
13 februari jongstleden zaten we vast in Atlanta wegens de sneeuwstorm die daar toen was. Ik erken dat deze storm overmacht is voor hen, de afhandeling van dit euvel liep echter allesbehalve vlot… 🙁 Vlucht werd op de laatste moment geannuleerd. In plek van ons naar een hotel te sturen stuurt men ons richting een enorme file van mede-gedupeerden. We zijn beginnen aanschuiven om 10u ’s avonds en werden uiteindelijk bediend om 1u ’s nachts. We stonden er eigenlijk voor niets want na 3 uur aanschuiven kregen we te horen dat we standby stonden op de vlucht van de dag erna. Doorvragen moest je niet want dan zei men dat er nog vele wachtenden achter je stonden. Het personeel dat er toen stond was ook overuren aan het kloppen en stond er duidelijk tegen hun zin en wij uiteraard ook. Waarom eigenlijk 3 uur aanschuiven als dat alles is dat men je kan vertellen….?! Er waren self-service kiosks trouwens… die verwezen je echter naar een ‘agent’, je moest dus wel aanschuiven.
Die volgende vlucht zat trouwens vol maar men ging ervan uit dat door andere afgelaste vluchten er wel plek ging komen.
Geen hotel, geen compensatie. Men verdedigde zich steeds met overmacht door het weer. Correct maar mijns inziens vanuit een customer service standpunt gezien niet sterk.
De dag erna regelmatig geïnformeerd maar standby passagiers weten slechts aan de gate bij het instappen of ze meekunnen of niet.
Tot ons reisbureau (dat we hadden gecontacteerd met ons verhaal) ons belde om te zeggen dat ze op deze vlucht tickets had kunnen kopen aan een duurder tarief (B ipv L, flexible ipv reduced economy). Voor mij heel raar dat stoelen die vrijkomen op een volle vlucht te koop komen ipv ingevuld worden door standby passagiers. Opnieuw vond ik dit naar customer service heel zwak, ik was echter blij want we stonden op de wachtlijst redelijk laag.
Bij het vertrek van onze vlucht bleken uiteindelijk een 10-tal plaatsen vrij te zijn voor standby passagiers. Nadat men deze plaatsen had opgevuld riep men af dat deze personen het toestel terug moesten verlaten aangezien we 5000 pounds overweigt waren. Een snelle rekensom leert mij dat 10 personen nooit geen 5000 pounds kunnen wegen. 🙂 Na hevig protest (wat ik van een persoonlijk standpunt zeker kan begrijpen als men je eerst zoveel hoop geeft door je te laten boarden) gingen deze opnieuw uit het toestel. Wat later kwamen 3 van hen terug aan boord, het bleek een fout te zijn. De andere 7 waren reeds weg gegaan van de gate, anders hadden zij ook terug aan bood kunnen gaan, nu zijn we echter vertrokken zonder hen. Bij aankomst op onze bestemming werd duidelijk hoe men het probleem met het overgewicht werd opgelost, men had alle bagage afgeladen. Hoe komt het dat we dan toch overgewicht hadden in 1e instantie? : We hadden ook cargo bij. Voor mij vond ik dat dit echt duidelijk maakte dat passagiers voor Delta op de allerlaatste plaats komen als men verkiest om cargo mee te nemen ipv de bagage van de passagiers.
De bagage kwam dan in de volgende dagen met mondjesmaat achterna, iedere keer men wat extra kon meenemen. Wij hadden onze bagage 3 dagen later, sommigen nog later…
Ik hoop dat dit een uitzonderlijke gebeurtenis was maar voor mij althans geen Delta meer. Ik begrijp dat deze sneeuwstorm voor hen overmacht was maar hoe men dit heeft afgehandeld is beneden alle peil!
Ik begrijp dus dat je Atlanta wil mijden en na mijn ervaring kan ik zeggen dat ze niet enkel aan de telefoon niet heel behulpzaam zijn…
Ik schrik van je verhaal!
Wat ik gewend ben van Delta/Atlanta is vooral ellende bij de aankomst vanuit Amsterdam.
Vertraging en dan ook nog eens zó lang wachten bij de douane dat de aansluitende vlucht zeker wordt gemist.
Met Delta vloog ik wel prettig via Cincinnati maar die tussenstop is geschrapt.
Er is trouwens een interessant onderzoek naar tevredenheid over Amerikaanse vliegvelden (los van de luchtvaartmaatschappij) en Atlanta scoort daar niet hoog.
Als je interesse hebt wil ik het je wel sturen (het is een pdf).
Mag zeker, we proberen steeds alles zoveel mogelijk zelf te plannen en dan is zoiets wel nuttige info.
Wat me trouwens opviel, voor zo’n grote luchthaven, en nu ook de druktste ter wereld naar het schijnt, was er heel weinig te beleven van winkeltjes ed.
Als je tijd zat hebt is Atlanta best een leuke luchthaven vind ik.
Mbt winkeltjes en eten en bars verschilt het per pier.
Ik stuur dat onderzoek nu naar je toe.