Ik bestel veel online.
Geen hippe jurkjes en kekke laarsjes maar dierenvoer.
Óf omdat het niet in de gewone winkel is te krijgen (Purizon voor de katten) óf omdat het loodzware pakketten betreft.
Als ik geluk heb, wordt het bezorgd door PostNL of DPD (waar je bijna klokken op gelijk kunt zetten).
Pech is: DHL.
Vorige week bestelde ik kattenvoer.
Donderdagmiddag zou het worden geleverd tussen 14 en 18 uur. Concrete info: tussen 13:30 en 17:30.
Dat vond ik een te grote marge dus verzette ik het moment naar zaterdag: tussen 10 en 15.
Om 14:45 een nieuwe mail: de tijd is verzet naar tussen 15 en 18.
Balen want ik had nog boodschappen (voor mezelf) willen doen en dat werd nu wat krap.
Het zou nóg krapper worden: om 18 uur: we zijn wat vertraagd maar we komen eraan.
Om 19:00 uur bij 1 van de vier pakjes de mededeling dat het nu maandag tussen 10 en 15 werd.
Alle pakjes maar verplaatst naar ‘maandag tussen 14 en 18’ wat DHL gisteren weer had gewijzigd in ‘maandag tussen 10 en 15′.
WTF! maar vanochtend heeft DHL het weer terug veranderd in ’tussen 14 en 18′.
Normaal krijg je dan rond 14 uur een exactere tijd, vaak een marge van 2 uur en dan komt de bezorger meestal in het midden van die tijd.
Niet vandaag.
NU al de concrete info: tussen 13:25 en 17:25.
Stoom uit mijn oren is een understatement.
Conny Bos-Bogaert zegt
Hier wordt heel veel online besteld,niet door mij overigens…DHL is een rampenplan,ze bellen aan,als je niet binnen 4 seconden open doet,rammen ze op je voorraam en daarna zetten ze de bestelling bij de voordeur en scheuren weer weg en als je geluk hebt om het op tijd aan te pakken,zijn ze saggerijnig
Jeanne zegt
Herkenning helaas (alleen zijn sommige bezorgers hier wel vriendelijk).
Omdat ik weet dat ze na 4 seconden weg rijden al dan niet met het pakje, zorg ik altijd dat ik in de woonkamer klaar zit met zicht op de straat. Zo zag ik een keer terwijl het hárd regende de DHL-auto voorbij sprinten – om een paar uur later toen het droog was snel een briefje in de bus te doen met ‘u was niet thuis’.
Conny Bos-Bogaert zegt
Die geluiden hoor ik heel veel en door het hele land..Bij PostNL gaat het juist prima,een vaste bezorger die altijd keurig wacht en vriendelijk is..maar ja..je kunt je bezorgbedrijf niet kiezen.