Ik zag online een mooi hok dat een geschikt onderkomen zou zijn voor mijn twee nieuwe kippen.
Ik vond een webwinkel die adverteerde met: volgende dag geleverd.
De volgende dag: geen hok.
Dit is de dag ná die volgende dag en ik heb nog niets gehoord.
Dus ook geen mail met “komt eraan” of “is vertraagd”.
Pas nu (ik zei toch: dom!) ga ik eens googlen op ervaringen met deze webwinkel.
O got.
Een klein aantal mensen is tevreden, de meeste klanten kregen laat of helemaal niet geleverd en áls iets al kwam, was de kwaliteit vaak ook nog om te janken.
Ik denk: ik ga ze bellen.
Jazeker: IK en bellen.
Kun je nagaan.
Maar lo and behold: ze blijken de telefoon vrijwel nooit op te nemen.
Sterker: op veel dagen in de week – waaronder deze – staat dat ze sowieso *gesloten* zijn.
Kwa echt érg dom:
zoiets is me vaker overkomen en zoiets lees ik vrijwel dagelijks van mensen die ik in het echt of via FB ken als slimmerds.
To top it off: op hun site stond een ellenlang stuk met’Leveringsvoorwaarden’, zó lang dat ik het niet las.
In hun bevestigingsmail sluiten ze die ook *bij*.
Wanneer ik die probeer te openen meldt mijn virusscanner dat ik dat beter niet kan doen want het is foute boel.
Moge dit een les zijn.
Misschien voor anderen maar zeker voor mezelf.
Geef een reactie