Gisteren om kwart voor vijf: geen electriciteit.
Ik bel Liander, doorloop de vragen of ik iets raars heb gedaan, teveel apparaten aan had (nee) en er zal voor zeven uur een monteur komen en als blijkt dat ik tóch iets raars heb gedaan moet ik € 77 betalen.
Twee minuten later belt Liander terug: er is een storing in de straat.
Wat attent! roep ik uit.
En nog eens ‘wat attent’ wanneer de man aanbiedt me sms-jes te sturen over de voortgang.
Sms 1: u bent aangemeld.
Sms 2: het is voor acht uur verholpen
Sms 3: het is om tien uur verholpen
Sms 4: het is om middernacht verholpen
Om kwart over tien ga ik naar bed (het is te donker om te blijven lezen) zodat ik Sms 5 (het is verholpen en aan dit bericht kunt u geen rechten ontlenen) pas vanochtend zie.
Intussen ben ik om half twee opgestaan om nog eens de knoppen in de electriciteitskast te verzetten en jawel: licht (e.d.).
Wat ik ook heb gedaan: voor het eerst mijn smartphone gebruikt op het netwerk van Simyo.
Zodat ik nu weet dat ik in geval van nood de internet-buitenwereld kan bereiken.
En ik ook weet dat voor iemand met zeer korte nagels zoals ik een mini smartphone misschien niet de juiste keus is.
Geef een reactie