Ik schreef er al eerder over: ik ben Silver Medallion member van Delta en omdat Delta met KLM in het Sky Team zit had ik zo priority boarding.
Tot KLM niet meer op mijn ticket vermeldde dat ik ‘Silver’ was.
Waarover ik intussen mm heb gebeld en dat leidt tot niets.
Ik héb een oude Silver card van Delta.
Geldig t/m februari 2015.
Ik vraag Delta om een nieuwe kaart.
Helaas: die verstrekken ze alleen nog aan Goud en Platinum leden.
Maar… ik kan hun app downloaden en dan op de smartphone laten zien dat ik Silver ben.
Waar ik volgens de KLM op twitter geen bal aan heb want Silver krijgt geen privileges meer.
Terwijl op de website van Sky Team staat dat ik wél priority boarding heb.
Zondag vraag ik aan de vrouw bij de gate naar Londen hoe het nu zit.
Het gaat als volgt: na de gebruikelijke ouders met kinderen onder de twee komen de Goud en Platinum leden aan de beurt.
En dán (nog steeds): Silver.
Ik laat de man bij het inchecken op mijn mini phone zien dat ik Silver ben (wat er ook nog eens in mini letters staat) maar het kan hem geloof ik geen bal schelen.
Ik mag dóór.
Terug vanaf Heathrow herkent Delta opeens mijn wachtwoord niet meer.
Ik kan dus niet inloggen via de smartphone.
Wanneer daar ‘Gold and Platinum and Sky Elite’ wordt opgeroepen waag ik het erop en toon mijn verlopen kaart, van plan om bij problemen te zeggen: zoek het maar op, ik ben écht Sky Elite.
Ik geef mijn boarding card en paspoort, zeg zo zelfverzekerd mogelijk dat ik ‘Sky Elite’ ben en de vrouw werpt een half oog of nog minder op mijn zilveren kaartje en zegt “I can see that.. Delta”.
Zodat ik probleemloos met het oude kaartje met voorrang binnenloop.
Toch blijft het irritant.
Telkens de zenuwen over of de app niet opeens mijn wachtwoord afwijst en dat iemand anders wél goed kijkt naar het zilveren kaartje.
Geef een reactie