Er is écht leed.
Maar er is ook ergerlijk leed.
Zo bestelde ik via bol.com iets bij Samsonite.nl
Dat ‘nl’ zette me op het verkeerde been, het pakket komt uit een ver buitenland.
Maar vandaag zou het worden geleverd door UPS.
Ik zie die auto vaak door het dorp rijden en dat is dan rond het middaguur.
Dus doe ik boodschappen tussen 9 en 10.
Erna hol ik naar buiten om de konijnen te voeren.
Ik ben amper 3 minuten weg en intussen staat de voordeur open.
Net een bericht.
Beste meneer / mevrouw Doomen,
Wij willen u informeren dat onze transporteur een eerste poging heeft gedaan om uw levering te bezorgen, maar helaas zonder succes want hij liet ons weten dat u niet aanwezig was.
WTF!
Er staat ook een telefoonnummer in het bericht en ik besluit te bellen. Om te vragen wanneer ze morgen verwachten langs te komen.
Ik doorloop een keuzemenu dat begint met of ik in het Nederlands te woord wil worden gestaan (druk dan op 1 wat ik doe).
Nóg een hoop keuzes en dan een meisje met een onmiskenbaar zuid-Aziatisch accent “This is DeeDee, how can I assist you”.
Iets zegt mij dat DeeDee me niet kan vertellen wat morgen de route van de bezorger in Grootschermer is.
Ik zeg nog dat ik had verwacht in het Nederlands te communiceren en dan ‘never mind’ en leg neer.
Ik wéét dat er erger leed is.
Daarom noem ik dit ook ‘ergerLIJK leed’.
Geef een reactie