Vergeet het maar: mijn mei-reis naar Amerika.
Dat ‘wordt ‘m niet’.
Ik kom dat land niet in en sterker: met de huidige Covid-situatie *wil* ik dat land ook niet in.
Een reservering zette ik om naar September (wat nog een hoop geld kostte ook – geen idee of dat toekwam aan de verhuurder of aan Airbnb).
Ik zocht op wat het huidige beleid van Airbnb is.
Omdat ze een jaar geleden heel soepel waren.
Nu is het eigenschulddikkebult.
Had je maar niet moeten boeken.
Wat ik een domme benadering vind.
Zouden ze niet juist blij moeten zijn met die gasten die het na de teleurstelling van vorig jaar toch weer wilden proberen?
Ik heb nog drie reserveringen staan.
Twee bij mijn vrienden in Pioneertown. Die van het hondje Rosie dat dood is.
Zij hebben al gezegd dat ik altijd kan afzeggen, al is het op de dag zélf.
De andere is in Blythe bij Robert met de geiten en de kippen en de kalkoen Penelope.
Ik had voor drie nachten geboekt.
Hij heeft als beleid 50% terugbetalen.
Missch dat ik meer krijg als ik ga smeken.
Maar ik heb helemaal geen zin in smeken.
Daar is natuurlijk ook nog de KLM-vlucht.
Die kan ik cancellen en een voucher vragen.
Maar het is makkelijker als ZIJ cancellen en me die voucher spontaan geven.
Mbt laatste: gekruiste vingertjes.
Shabnam zegt
Mijn ervaring is dat je moet afwachten tot zij hem cancelen om de voucher (of geld) te krijgen en dat gaan ze ook vast nog doen. Als je hem nu zelf al annuleert, heb je volgens mij geen recht op die voucher. Dat zou wel zonde van je geld zijn.
Jeanne zegt
Dat was vroeger zo. Sinds corona is KLM flexibel en mag je altijd omboeken en annuleren.
Dat vind ik heel slim.
Zoiets had ik dus ook van Airbnb verwacht
Shabnam zegt
O, dit lees ik nu pas. Dat is ook het antwoord op mijn reactie (vraag) in je volgende stukje hierover. Ik vind dat wel erg hard. 😞