Ik ben het zondagverhaal voor Fanlog aan het schrijven (versie twee), wil even wat mail checken en shit: Ziggo/vh Multikabel vraagt om m’n wachtwoord. Ik weet het *vrijwel* zeker dus tik het in. Ziggo zegt dat het niet klopt.
Ik zoek het op en weet het nu écht zeker. Maar Ziggo zegt nog steeds dat het niet klopt.
Ik kijk op hun site of er een storing is. Nee. Ik zoek op ‘problemen met email en wachtwoord’ oid maar word niet wijzer. Ik vraag een nieuw wachtwoord aan.
Waarna ik het nu eens probeer met dat nieuwe wachtwoord en dan weer met het oude.
Ziggo zegt… etc.
Google om raad gevraagd. Die zegt dat er een forum is voor mensen zoals ik. Waar Ziggo-gebruikers leed met elkaar kunnen delen en ook adviezen.
Daar moet ik zijn want als ik 1 ding wil vermijden is het een Helpdesk bellen en op ‘welk email-programma gebruikt u’ Eudora moeten zeggen. Omdat de reactie dan (makkelijk, hoor) altijd is dat het dús aan Eudora ligt en dat ik maar Outlook moet nemen.
Dus klagen we wat tegen elkaar op dat forum. En zegt iemand van Ziggo dat het aan ons ligt. Maar gelukkig is 1 van ons deskundig en laat hij zich niet afbekken.
En dan, na een uur: het wachtwoord doet het weer.
“Voor zolang het duurt” schrijft 1 van mijn mede-Forumleden niet erg positief-denkend.
Wat is de opzegtermijn van Ziggo?
Het is niet zo simpel: ik heb kabelinternet.
Ik denk niet dat meer bedrijven dat hier in de grond hebben liggen.
Bellen en internetten via de telefoonlijn (met wie weet ook al interactieve TV) kan met bijvoorbeeld KPN of xs4all. Alleen internetten via de telefoonlijn kan trouwens ook.
Als je snel over wilt, betaal je waarschijnlijk een tijdje dubbel. Vandaar mijn vraag naar je opzegtermijn…
ongetwijfeld een domme vraag: maar als ik xs4all neem (heb ik de meeste goede berichten over gehoord) kan ik dan nog wel bellen als ik op het net zit?
of is dat een oude situatie dat dat niet kon?
Er komt een extra kastje op je telefoonlijn waardoor dat geen probleem is.
Als er een leuke aanbieding is (gratis installeren enzo) kan het interessant zijn om snel over te stappen. Anders gebruik je de tijd tot de uiterste opzegdatum om eens rustig te kijken wat de mogelijkheden zijn en wat het dan kost. Als je net als ik niet online gaat gamen, dan hoef je echt de hoogste up- en downloadsnelheid niet. Meestal is basis genoeg.
Handig is, als je bijvoorbeeld R. even over je schouder mee laat kijken.
XS4ALL is een dochter van kpn wat betekent dat kpn net zo goed moet kunnen zijn. De helpdesk van xs4all is mij -computer nerds daar- soms een beetje te geleerd.
Met ADSL kun je gewoon bellen en internetten tegelijk, vroeger kon dat niet met een inbelverbinding, dan was het of bellen of internetten.
Hier: http://www.internetten.nl/ kun je postcode en huisnummer invoeren, zien wat er beschikbaar is, prijzen en snelheden en voorwaarden en dergelijke vergelijken.