Omdat mijn Lumix TZ70 kuren vertoonde (het beeld ging soms onverwachts op zwart) en ik geen idee had waar ik ‘m ooit kocht dus ook niet of het onder de garantie viel, zocht ik een nieuwe TravelZoom.
De verleiding om een categorie hoger en duurder te kiezen (de TZ80) was groot.
Zó groot dat ik dacht: ik doe het!
En terwijl ik bij CoolBlue het hele bestelproces doorloop zie ik op het allerlaatste moment dat ik de TZ70 óók daar kocht én dat ik nog 5 maanden garantie heb.
Ik meld de TZ70 aan voor reparatie en bestel toch de TZ80.
Omdat waar (sommige) andere vrouwen kwijlen van 100 paar nieuwe laarsjes en truitjes in de laatste mode ik die graag aan me voorbij laat gaan maar ik ben dol op fotograferen en de gedachte aan een nieuwe, mooie camera kan mij zeer hebberig maken.
De TZ80 arriveert, ik bekijk ‘m (hij is mooi), ik bestudeer de eenvoudige handleiding (die ik al niet snap), ik kijk naar de handleiding online (die 400+ pagina’s is) en ik snap kleine dingen maar de big picture zie ik niet.
Ik ga op ‘m googlen en keurende sites zijn enthousiast en ervaren fotografen ook maar ik zie ook een reactie van een koper die het ding eenvoudig niet *begrijpt*. Eigenlijk net zoals ik maar dat wil ik dan nog niet toegeven.
Verder bestuderen dus en prutsen aan de knopjes.
Dan stuurt CoolBlue me vanochtend een mail dat ze mijn oude camera die ik gisteren verzond ’ter reparatie’ hebben ontvangen.
Een uur later nog een mail. Ik vréés: ‘er is niks aan het handje’ omdat mijn klacht toch wat vaag was maar het tegendeel is waar. Ze hebben hem voor een gecompliceerde reparatie toegestuurd aan een ervaren reparateur. Kan twee weken duren.
Ik maak 4 foto’s met de TZ80 en dan weet ik het: dit wordt ‘m niet.
Ik meld ‘m aan voor retour.
No problem reageert CoolBlue en stuurt me een etiket zodat ik ‘m gratis kan terugsturen.
Jeanne zegt
Beste mevrouw Jeanne Doomen,
Je Panasonic Lumix DMC-TZ70 zilver is onderzocht en we hebben besloten een specialist in te schakelen.
Vandaag zal je product worden doorgestuurd naar een erkende reparateur.
De reparateur gaat nader onderzoek doen naar het probleem en er alles aan doen om het zo snel mogelijk te verhelpen.
Zo kun je zo snel mogelijk weer gebruik maken van je product.
In de meeste gevallen heb je binnen 2 weken een oplossing voor het defecte product. Duurt het langer? Dan nemen we contact met je op. Binnen 3 weken bieden we gegarandeerd een oplossing.
Wanneer je het product retour ontvangt, zie je op de werkbon precies wat er is gedaan om het probleem te verhelpen.
De status van de reparatie kun je terugzien via Mijn Coolblue.
Even geduld, binnen twee weken ontvang je weer bericht van ons.