Vandaag een mail van een meneer van wie ik voor begin oktober 2 nachten een mooi huis had gehuurd.
Een klere eind weg van waar ik normaal reis.
Dus ook een rental geboekt voor 1 nacht om er heen te hoppen.
Maar die meneer dus. Die mailt me: “I’m sorry for the inconvenience but we’ve had to rent the Airbnb out full time and we’re leaving the site. If you could cancel your reservation I would really appreciate it. Thank you and sorry for the trouble.”
Antwoord: maar waarom cancel jij mij niet zelf? Want anders kost het mij de service fee.
Omdat hij zijn status van Super Host niet wil verliezen.
Jammer dan want “You just cancelled on me!”
Waarna ik ga zoeken naar een vervangend huis.
Ik begin op Airbnb omdat ik daar meestal zoek. Maar áls ik daar zou boeken zou Airbnb me zeggen: je hébt dan al een reservering. Zodat ik die alsnog op mijn kosten zou moeten cancellen.
Op naar VRBO dus.
Ik zie ook daar huisjes en trailers. Ze worden leuker naarmate ik de rental erná nader.
En omdat ik nu alles even wantrouw denk ik: eens kijken hoe het dáármee staat. Wie weet kan ik bv regelen dat ik vroeg mag aankomen.
Tot mijn verbazing en schrik zie ik dat ze alle data ‘onboekbaar’ hebben gemaakt.
Wordt er daar eigenlijk nog wel op *mij* gerekend of krijg ik ook van hen dadelijk een annulering?
Een mail gestuurd.
Nu afwachten. Maar volgens Airbnb reageren ze op z’n vroegst over twee dagen.
En hebben ze al 19 dagen niets aan hun advertentie gedaan.
Huren van particulieren heeft ook nadelen.
Geef een reactie