Op Tweede Kerstdag bestelt een man een Minnie Mouse-horloge.
Hij schrijft dat hij het snel nodig heeft, omdat hij het op 4 januari aan zijn kleindochter kado wil doen.
Ik schrijf terug dat me dat krap aan lijkt: het horloge kan pas op 27/12 verzonden omdat de brievenbussen zijn versmald en PostNL vermeldt zelf op de site dat wat op 27/12 wordt gepost op z’n vroegst op 31/12 zal worden besteld.
Er hoeft dus maar iets mis te gaan en het horloge arriveert te laat.
Opa wil het er op wagen.
En stelt het op prijs dat ik zo eerlijk ben. Schrijft hij.
Ok, zeg ik: als u direct betaalt, post ik morgen.
De volgende ochtend heeft hij niet betaald.
Maar mogelijk heeft hij een andere bank dan mijn ING en om nou te eisen dat hij me een print screen stuurt…
Vaak doe ik dat wel, maar de man komt op mijn betrouwbaar over.
Ik doe het horloge dus op de post.
Er komt geen geld binnen.
Zodat ik zaterdag maar eens mail: was het horloge er op tijd voor de verjaardag? En: vergeet u niet de rekening te betalen?
Tot nu toe niets gehoord.
Zodat ik nu een grote sterke man (v/m) zoek die opa dreigend gaat opbellen en als dat tot niets leidt over een week of wat wil aanbellen bij een zeker adres in Oldenzaal.
shabnam zegt
Ik wil best bellen. Ben niet groot, maar kan wel een lage stem opzetten en me Shabman noemen. Naar Oldenzaal gaan op de fiets is wel een beetje ver. Ik hoop echter dat de man zelf alsnog betaalt. En dat jij dan zíjn eerlijkheid ook op prijs kan stellen!