Bij veel rentals mag je in twee keer betalen.
Een deel wanneer je boekt, een ander deel wanneer de datum van je verblijf nadert.
Dat lijkt fijn maar vorig jaar overvielen die tweede betalingen me vaak.
Dus dacht ik dit keer: ik betaal direct het hele bedrag.
Dan is dat vast geregeld.
Gisteren zeg ik mijn huisjes af.
Allemaal Airbnb op 1 VRBO na.
Airbnb werkt goed mee.
Van een verhuurster hoor ik dat ze de hosts ook een oekaze hebben gestuurd: wees coulant.
VRBO raadt aan het zelf met de verhuurder te regelen.
Homeowners and property managers who list their homes on Vrbo set and enforce their own cancellation policies. We are finding new ways to reward their flexibility and understanding during this time, and we encourage you to try to work out exceptions to their policies with them first.
Ik kijk op de website van het VRBO-huis en zie dat ik op tijd ben om 100% terug te krijgen! daarvoor zou ik nl vóór 20/3 moeten annuleren en gisteren is het 17/3. Hoera! Ook een mail geschreven met toelichting. Aan deze mensen bij wie ik een jaar geleden ook al had gehuurd én ze toen een jubel-recensie had achtergelaten.
Geen antwoord.
Wel een afrekening:
Met 1 regeltje: dat ik idd recht heb op het volledige bedrag, maar dat het beleid van de verhuurder is om niets terug te betalen.
WTF!
Dat hele beleid deugt natuurlijk niet en als ik door het scherm heen de handjes om de nek van de verhuurder kon leggen zou ik dat doen – en dan wringen.
Maar wat ik vooral wil zeggen omdat anderen daar iets aan kunnen hebben: ik betaalde ook al het tweede deel, dat ik pas in mei was verschuldigd. En ook dát ben ik kwijt.
Dus: dat niet doen.
oehoeboeroe zegt
wat een kl…..
Jeanne zegt
Ik verwijt het ook VRBO, dat heel vaag doet.
Ze leggen alles bij de huurders en komen niet verder dan dat ze nog zitten te *denken* over het belónen van verhuurders die het goed doen.
Bij Airbnb kun je probleemloos afzeggen t/m 14 april (ik neem aan dat zij die datum noemen omdat dan de maand afloopt die Trump aankondigde als ‘Amerika op slot’). Wanneer je klikt op: ik wil annuleren, krijg je een lijstje met redenen en bovenaan staat het Corona virus.
Maar ze hebben dus ook de verhuurders een mail gestuurd waarin ze de nadruk leggen op: werk mee ook als mensen een huur hebben ná die datum.
Uiteraard maakt dat mijn neiging om voortaan alleen bij hun te boeken groter. En om een volgend keer te gaan naar de huisjes waarvan de hosts nu aardig op mij reageren.