Gistermiddag om 14:25 krijg ik bericht van de Ohra:
Hartelijk dank voor het toesturen van de gevraagde gegevens voor uw OHRA Beleggers Rekening.
De kopie van uw legitimatie en bankafschrift is toegevoegd in onze administratie.
U kunt uw rekening weer gebruiken zoals u gewend bent.
Ik probeer het meteen maar: niks.
Ik denk: misschien moeten ze het even verwerken, morgenochtend nóg eens proberen.
Ik probeer het nu nog eens en weer: niks.
Ik bel ze op, krijg dezelfde medewerkster als vrijdag (zij herinnert zich mij niet) en leg alles uit.
Ze kan mijn rekening niet vinden.
Tenslotte vindt ze die tóch en wil ze weten wat ik wil.
Ook dat gedetailleerd uitgelegd.
Waarna we heen en weer praten en zij gaat even bij iemand informeren en dan: ik moet geduld hebben.
Het kan wel drie werkdagen duren.
WTF!
Ik doe nu opgewonden (met mate, maar ik wil wel duidelijk maken dat ik vind dat er haast moet worden gemaakt dus braafjes ‘ok, ik wacht wel’ zeggen lijkt me niet zo slim).
Ik zeg dat ik op vakantie ga naar Amerika en dat ik bij het geld wil kunnen als dat nodig blijkt.
Bovendien: voordat ik op mijn eigen bankrekening het geld mag vieren moet het eerst nog via hun Spaarrekening.
En ook dát (bevestigt ze) zal drie werkdagen duren.
We maken het af op: zij maakt een aantekening in mijn dossier, ze zal informeren bij Beheer en als ik morgen nog de knoppen ‘verkopen, kopen, switchen’ niet zie, mag ik weer bellen.
Leuker kunnen ze het niet maken.
En makkelijker blijkbaar ook niet.
Geef een reactie