Ik zei al: ik deed mijn ticket voor de opera van vanavond kado aan een aardige vrouw.
Parkett links 1e rij stoel 23.
Toesturen kon natuurlijk niet meer maar eenmaal binnen in het operahuis kun je gewoon plaatsnemen op die stoel want hij was van mij en ik zat er niet.
*Vlak* voor het begin van de voorstelling (we hebben het over minuten) een paniekmail: stoel 23 bestaat niet.
Het is 22 en dan 24. Kijk nog eens goed op je ticket.
Intussen is de voorstelling op een minuut na begonnen en ik heb het écht goed doorgegeven en mail dat ook en mail daarna (voorstelling al begonnen) een foto van het ticket.
Hoor niks meer.
Shit shit shit.
Ga aan alles (en vooral mezelf) twijfelen.
Zoek me suf naar een Saalplan van de Bayerische Staatsoper dat *niet* in onleesbare minilettertjes is.
Na een half uur: gevonden.
Tuurlijk bestaat stoel 23! de aardige mevrouw ging alleen aan de verkeerde kant de zaal binnen: de even kant…
Ik hád haar doorgegeven dat het ‘Parkett Links’ moest zijn maar dat was blijkbaar niet doorgekomen.
Niet mijn schuld dus.
Toch voel *ik* me nu schuldig.
Geef een reactie