“Kom gewoon snel naar triodos punt en el – gewoon dóen”.
Hanneke Groenteman. Alweer weken in de lucht en ook ‘gratis kookboek voor de eerste 10.000 klanten’ – en dan weer ‘gewoon dóen’.
Ik erger me aan die radioreclame.
Vanwege dat ‘gewoon’ dat veronderstelt dat wie het niet doet niet ‘gewoon’ doet. Misschien is die iemand wel erg flauw en recalcitrant en in elk geval niet gevoelig voor dat zalvende Groenteman-toontje (wat ik alleen maar positief vind).
En dan die ‘de eerste 10.000 klanten’ die dat kookboek krijgen.
Hoe weet ik nou hoeveel mensen zich al hebben aangemeld dus of ik nog een kans maak?
De reclame is niet pas nu van start gegaan, een half jaar geleden (ongeveer) was hij er ook al.
Goeie kans dus dat die kookboeken allang zijn vergeven.
Sowieso een vage belofte die nooit valt te controleren.
Net als (wat Intomart regelmatig doet): op elke 20 deelnemers wordt iets verloot.
Ik kan ook zeggen: bestel bij De Winkel van Jeanne! Elke tiende klant krijgt de bestelling gratis geleverd!
Wie daarin trapt verdient niet eens bij mij te mogen bestellen (maar jij bent niet zo’n oen dus kom gauw weer eens langs en zoek iets moois uit – ‘gewoon doen…’).
Hippo zegt
Ja, en dan maakt ze ook nog reclame voor iets anders waarbij ik dan automatisch denk: neeeeeee! Niet weeeeer Triodos! Maar dat is het dan niet.
Jeanne zegt
Dat andere zijn boeken.
Ze heeft veel fans – dat zal het wel verklaren.
“Gewoon dóen” alsof ze de rattenvanger van Hamelen is die wij dan enthousiast gaan volgen.