Op 4 december sloot R. het nieuwe Ziggo-modem aan. Sindsdien kan ik niet meer gebeld worden. Dat klopt, zei de aardige Ziggo-meneer op 4 december: het ging 7 werkdagen duren.
Ik stel opbellen uit maar nu ik van KPN (dat Ziggo miv 1/12 voor me zou opzeggen, was me door de Ziggo-man bij wie ik Alles-in-een bestelde beloofd) een rekening tot 18 februari krijg zit er niets anders op.
Ik bel de Helpdesk en krijg Jurgen. Een aardige jongeman die praat in raadselen. Zoiets als ‘het plok is om’ behalve dat het plok juist *niet* om is.
Er is nl “nog geen terugkoppeling van de portering” en zolang die er niet is wordt KPN niet opgezegd. Sterker: zij zeggen KPN helemaal niet op, KPN stopt spontaan zodra mijn nummer niet meer bij hun vertoeft. O.
Nu zijn er twee mogelijkheden.
Jurgen kan een signaaltje naar het modem sturen en goeie kans dat het dan meteen verholpen is. Anders zal hij “een taak aanmaken”. En dan gaan die zeven dagen in zodra de afdeling die over die taken gaat eraan toekomt maar ja, daar is het natuurlijk wie het eerst komt etc.
Jamaar, zeg ik. Het is door jullie fout dat “er nog geen taak is aangemaakt”, dan kunnen jullie me nu toch niet achteraan in de rij zetten?
Nee, zegt Jurgen. Hij zal er een aantekening bij doen dat ik vooraan in de rij moet.
Maar: goeie kans dat het met dat signaal meteen is verholpen. En anders dus die taak.
Ik wacht vijf minuten. Ik bel vanaf mijn mobiel naar mijn vaste aansluiting. Niets. Ik zie dat het modem raar doet. Aha – zou dat het signaal zijn? Wat het ook is: een half uur later kan ik nog steeds niet gebeld worden.
Nu zal die taak dus wel worden aangemaakt. Ivm de terugkoppeling van de portering.
Geef een reactie