Ik huurde een auto van Hertz.
Wat tot een jaar geleden of zo garant stond voor picobello en okidoki etc.
De auto van mijn keuze was een 4WD en het werd een Ford Explorer.
TomTom (‘NeverLost’) had ik al besteld en satelliet radio (Sirius) kon er voor 5 dollar per dag bij.
Helemaal enthousiast vroeg ik of de auto ook nog rood kon zijn en ja, dat kon.
Alleen: toen ik de rode auto startte zei die ‘change engine oil’.
Dus schoot ik een Hertz-meisje aan dat zei opgewekt dat auto’s na 3- of 5000 miles altijd ‘change engine oil’ zeggen en dat ik me daar niets van moest aan trekken.
Ik denk echter dat een auto die zoiets zegt daarmee ook iets bedoelt dus ging terug naar de balie en eiste een andere.
Die kreeg ik. Een witte waarvan later die avond bleek dat de satelliet-radio niet werkte wat weer gelazer gaf voordat dat was verholpen.
Vijf dagen later, midden in de woestijn, zonnig humeur (ik): “change engine oil!” piept de tweede auto.
WTF!
Terug naar Yuma, Helpdesk Hertz gebeld, olie laten vervangen en meteen (de garage zei dat het moest) ook het luchtfilter.
Bij inleveren auto me voorbereid op
– gezeur over de kosten
– gezeur over het luchtfilter (ik had het oude meegenomen) maar:
alles werd érg soepel afgehandeld en ik kreeg 100 dollar korting ter compensatie omdat ik had moeten onderbreken ‘whatever you were doing’.
FYI.
En: met Alamo-auto’s was er echt altijd wát en daarmee kreeg ik nóóit compensatie en moest ik zelfs hele geklapte banden terugslepen.
Wat niets afdoet aan dat ze bij Hertz duidelijk wat slordig aan het worden zijn met het onderhoud.
Geef een reactie