In Amerika had ik een huurauto van Hertz.
Die had satelliet radio (daarvoor betaalde ik) maar die was niet geactiveerd.
Dus kreeg ik 3x de opdracht rondjes te gaan rijden tot de satelliet me had gevonden.
Vele uren verspild.
Tenslotte een halve dag kwijt om elders de auto te gaan ruilen.
Kreeg een kleinere, minder mooie auto terug.
Eenmaal terug geklaagd over de radio en dat bedrag vergoed gekregen.
Maar nu deze mail:
“Dear Adriana Doomen,
Recently, the vehicle that was rented at the Los Angeles Hertz location on April 24, 2016 and returned to the Los Angeles Hertz location on May 18, 2016 with damage. I am sure that in an effort to continue on with your journey, you may not have even noticed it. However, any incidentals must be reported and repaired.
For your convenience, I have attached a vehicle incident report along with written instructions should you need them. Please print the report, fill it out completely and then simply scan it back to my email. If you should happen to have any questions, please do not hesitate to contact me. Thank you in advance for your cooperation.
Rental Record: 5808XX
Sincerely,
Andrea Herring-Oden”
Dat kan niet waar zijn! denk ik. En mail Hertz.
Het is wél waar.
“Good Afternoon Ms. Doomen,
We are requesting for you to complete a Vehicle Incident Report with a statement and signature of what may or may not have happened during the time of your rental. We are not accusing you of any damages, but we do need to have documentation to link to damages made to the vehicle ( Red Jeep Compass) in question. The Hertz Apraisal Team took pictures for your viewing.
Please be advised, if we do not receive the attached Vehicle Incident Report completed and signed within two business days, a Vehicle Incident Report will be completed on your behalf without a signature and submitted to Hertz Claims. Please print the report, fill it out completely and then simply scan it back to my email. Thank you in advance for your cooperation. For any further questions or concerns, please contact Hertz Claims at 877 – 584 – 7159 or you can email them at hcmfirstnoticeofloss@hertz.com .
Thank You and have a great day,
Andrea Herring-Oden”
Bijgesloten foto’s van krasjes bij een achterlicht.
Maar, schrijf ik nog, waarom is dat dan niet geconstateerd toen ik de auto inleverde?
Geen antwoord daarop: ik moet het formulier invullen.
NB uitgerekend deze maand staat er een artikel in de Consumentengids over dit soort praktijken.
Die raadt aan voor inleveren zélf foto’s te maken én met degene bij wie je inlevert sámen de auto te bekijken en haar/hem te laten tekenen dat alles ok is.
Geef een reactie