Ik ben bezig met de administratie van de Winkel.
De bestellingen die R. heeft afgehandeld. En niet te vergeten de wanbetalers die eerst mij en toen hem van alles bij elkaar lieten zoeken en toen weer van de koop afzagen – meestal zonder dat te berichten.
Zo niet Kitty.
Kitty bestelt op 22 september stickers. Twee strips van resp. 65 cent en 75 cent.
En een groter vel met veelkleurige metallic kikkerstickers à drie Euro.
Verzendkosten € 1.75.
Totaal: € 6.15.
Een dag later een mail van Kitty: “Ik zie van de bestelling af vanwege de kosten. Bedankt voor jullie reactie.”
Ernaast een krabbel van R.: “heel begrijpelijk, Kitty, en tot je dienst.”
Daar kan ik nou erg om lachen.
Theo zegt
Wat zou er gebeurd zijn als Kitty, verlekkerd bestellend in jouw winkel het totaalbedrag direkt met iDEAL had kunnen betalen (inclusief verpakkings en verzendkosten)?
Dan had zij onmiddelijk kunnen beslissen om de bestelling te cancellen, wat Roelof het zoekwerk bespaard had.
Maar veelkans had zij direkt betaald en had Roelof ervoor gezorgd dat de bestelling zo spoedig mogelijk op haar deurmat terecht kwam.
Het betekent wel dat je alle prijzen moet aanpassen naar inclusief prijzen. Daarmee zou je kunnen beginnen met de populairste categorieën (en natuurlijk met alles wat je nieuw invoert).
Als alle prijzen inclusief zijn, dan verandert het totaalbedrag van de bestelling ook niet meer door de verzendkosten
Een boel werk. Daarna bespaart het je een giga hoop gezeur.
En geloof nou maar dat mensen die bij jou eindelijk vinden wat ze zoeken op dat moment niet op een paar euro kijken.
roelof zegt
Maar je mist wel de bizarre situaties uit het volle leven.