Terwijl op de radio weer eens iemand waarschuwt tegen Facebook (dat álles van ons weet en dat we voorzichtig moeten zijn) denk ik: dit is een mooi moment om mijn nieuwe American Express kaart te activeren.
Ik kreeg ‘m al zaterdag maar voelde de bui hangen dat het vast niet eenvoudig zou zijn zodat ik met een echt mens zou willen praten, en die werken daar niet in het weekend.
Vandaag online begonnen.
Op scherm twee moet ik mijn email-adres invullen en dan slaat het op tilt omdat ik daarin niet-toegestane tekens zou gebruiken.
De helpdesk gebeld.
Waar een buitengewoon aardige vrouw (het zijn altijd aardige mensen daar, je betaalt wat meer voor deze kredietkaart maar dan héb je ook kwa dienstverlening wat) de kaart even voor me activeert.
We babbelen nog wat en “ik zie dat u veel vliegt” zegt ze.
American Express weet álles van me, realiseer ik me.
Dát ik vlieg, met welke maatschappijen, waarheen.
En als ze even moeite doen zien ze dat ik in Amerika bij Hertz een auto huur en dat ik in Europa een vlucht koppel aan een bezoek aan de opera.
Het is niet Facebook dat we moeten vrezen, het is (in mijn geval) American Express.
Geef een reactie