Ik heb de auto naar de Volkswagengarage in Alkmaar gebracht.
Ze hebben ‘m onderzocht.
Het is het instrumentenpaneel.
Er moet een nieuwe in.
We hebben een afspraak gemaakt voor over twee weken.
Dan mag ik ook afrekenen.
Twee maal autohuur. Arbeidsloon.
En het instrumentenpaneel.
Dat € 557 kost.
Oh Lord, why didn’t you send me that Mercedes Benz…
Ik weet nog uit the seventies dat een Merc. ook niet gelukkig maakt… (Joni Mitchell)
hum. is dat een kwestie van ‘moeten’? want dat lijkt me een ontzettend dure reparatie waar niets ‘beter’ van wordt. als er een lampje gaat branden, nou ja, dan weet je dat. je weet dat het niets te betekenen heeft. dat je zelf wel eens olie kunt controleren. als álles nou zou branden en je niets meer kunt aflezen, maar alleen voor dat lampje? pas op jeanne, laat je niets wijsmaken dit zijn nou net van die reparaties die niet per se noodzakelijk zijn en ontzettend veel geld kosten. heb je gevraagd naar het arbeidsloon erbij? want met het paneel alleen ben je er nog niet. doet de kilometer teller het wel? dát is verplicht en moet het doen. de rest zal je toch – voorlopig – een zorg zijn? niet zomaar laten doen hoor.
@Mariette: het instrumentenpaneel geeft álles aan dat fout kan zijn, ook bv de remvloeistof.
Ik wil dat risico niet nemen.
En ja, arbeidsloon zit erbij.
Dat snap ik dat alle lampjes daarmee aangestuurd worden. Maar heb je ooit problemen gehad dan met onderdelen? Het is een ontzettend dure reparatie lijkt me. Weten ze het wel écht zeker?
@Mariette: ik heb nú problemen met de lampjes.
En kan daarom niet zien of er problemen zijn met onderdelen.
Of ze het wel echt zeker weten? Daar vertrouw ik dan maar op.
Hoe wou jij dat controleren bij een garage?
Haha ja daar heb je helemaal gelijk in, dat weet je nooit. Ik wilde je niet boos of in de war maken, maar een lampje dat brandt, is in principe geen reden om zoveel geld uit te geven. Het lampje brandt. Soms als ik het goed begrijp. Nou dat kán je voor lief nemen, want behalve ‘branden’ doet het verder niets. Oliepeil af en toe controleren en dan even een blikje werpen op de andere reservoirs (je hoeft niets open te doen in de meeste gevallen) is een goedkopere en veilige oplossing.