….
Verzendpro heeft alle postzegels ter goeder trouw gekocht en dus ook ter goeder trouw doorverkocht aan hun klanten.
Hoe nu verder?
Bent u nog in het bezit van postzegels?
Mensen die nog in het bezit zijn van postzegels kunnen deze gewoon gebruiken om hun pakketten en/of brieven te versturen.
Ondanks dat valse postzegels met het blote oog niet van echt te onderscheiden zijn, zullen deze geweigerd worden door de authenticiteitsystemen van PostNL, indien ze vals blijken te zijn.
Bij de PostNL afgifte punten kunnen ze dit helaas niet beoordelen en moeten alle postfrisse postzegels van na 1977 geaccepteerd worden door PostNL.
Als het afgifte punt moeilijk doet als u een pakket aanbiedt, kunt u hoe gek het ook mag klinken, beter een ander PostNL punt in de buurt opzoeken.
….
Volgens PostNL heeft VerzendPro valse postzegels verkocht.
Daarom heeft PostNL hun agentschappen opdracht gegeven stickers met postzegels te weigeren.
Dit gebeurt. Ook hoorde ik over teruggestuurde pakketten en een pakket waarvoor de klant aan de deur alsnog moest betalen.
Mogelijk zijn ook pakketten tegengehouden (PostNL dreigt er wel mee, of het is gebeurd weet ik niet).
Van het ene agentschap naar het andere gaan en met je pakket leuren tot je hopelijk iemand treft die de oekaze niet heeft gelezen lijkt me dus zinloos – nog los van de benzinekosten waarmee je ev besparing op de verzendkosten ook vervalt.
En wat zegt VerzendPro over het váls zijn van de zegels?
Dat ze de zegels te goeder trouw hebben gekocht en doorverkocht.
Dat ze dus niet bewust valse zegels hebben gekocht of zelf in hun schuurtje hebben zitten printen.
Dat kan zijn. Maar… zijn die te goeder trouw gekochte zegels nu vals of zijn ze niet vals?
Kenners die ernaar hebben gekeken zeggen: in elk geval deels vals.
Knap gemaakt vals. Maar: vals.
Wie ook zijn gedupeerd: degenen die bij VerzendPro betaalden en nog niets ontvingen en de bedrijven die aan ze leverden en die niet worden betaald.
Ik zie ze allemaal op twitter.
Net als de lieve naïefjes met “sterkte! wat moet dit rot zijn voor jullie!”
@VerzendPro dus.
Eddy zegt
Heel rare verklaring en heel vreemd dat er vanuit Postnl en de media weinig meer over gezegd wordt.
Wel vreemd dat op de verklaring van verzendpro nog steeds het adres staat van een pizzeria in Sittard.
Rijksweg Nrd 63B | 6131 CJ |Sittard
DHZbeveiliging zegt
Helaas horen en zien we niets meer van Verzendpro.
Mogelijk toch valse postzegels?
We wachten maar af, nog steeds weet niemand wat.
Bart
Jeanne zegt
Ik heb (met gering verlies) mijn bij VerzendPro gekochte zegels doorverkocht aan een verzamelaar van echte postzegels die het wel interessant vond: goed gemaakte valse zegels waar ophef over was.
Vermoedelijk heeft hij zelf een deel verder doorverkocht met winst.
Ik was allang blij dat ik er vanaf was.
Suzanne van Schendel zegt
Verzendpro.nl is weer online maar reageerd niet op mails. Er staat ook geen telefoonnummer op de website terwijl dit wel verplicht is. Ik wilde graag een bestelling plaatsen. Ik neem aan dat als ze online zijn ze hun zaakjes nu wel op orde hebben? Hun laatste update is trouwens uit 2011.
Ik weet ook niet of ze wel écht online zijn. Het is een heel vaag adres.
http://vago.oswshop.nl/home.php
Weet iemand iets?
Groetjes,
Suzanne
Tom Foolen zegt
Iemand nog iets gehoord van deze case? Ik heb nog een stapel zegels liggen die ik eigenlijk nog wel kwijt zou willen…
Ruud zegt
@Tom, Kom hier in ons bedrijf ook nog stapels zegels tegen.. zo zonde want daar is wel voor betaald. Weet iemand een goede bestemming?