Gotver, wat een kutdag.
Op die paar onverwachte felicitaties na vind ik er echt helemaal niks aan.
En dan is er ook nog een mail van een klant die vorige week 1 artikel van 2 euro bestelde en vier dagen later nog eens datzelfde artikel.
Dus mail ik:
heeft ze misschien vergeten dat ze al besteld heeft of wil ze er twee.
Ze wil er twee.
En mailt me op 15/11 dat ze heeft overgemaakt en nu haar bestelling “zo spoedig mogelijk tegemoet ziet”. Dit alles ondertekend zonder voornaam en misschien ben ik een trut maar dat staat me altijd tegen. Iemand die ‘mevrouw’ of ‘meneer’ wil zijn.
Maar brave ik mailt terug dat ik direct heb gekeken (=waar) en dat het geld nog niet op mijn rekening staat maar dat ik zodra het er wél op staat zal verzenden en dat ook nog even zal melden.
Op 17/11 is de betaling binnen en mail ik dat ik de volgende dag zal verzenden.
De volgende dag mailt zij: “Hallo!
Is het gelukt met het pakje op de bus doen??”
En ik mail terug: “Uiteraard.”
Nu mailt zij:
“Pakje is vandaag nog niet binnengekomen…
Ga er vanuit dat t morgen komt!”
Ik mail terug: “Ik ook.”
En het gaat hier om artikelen waarvan ik er nog veel meer heb.
Die ik -mocht het pakje vermist zijn- nog een keer kan verzenden (waarbij m’n ietsje winst uiteraard is verdampt).
Maar ik neig ernstig tot: dan stort ik het geld wel terug.
(volgens mij ben ik niet echt een goeie winkelier)
Henk zegt
HHmmm…..komt me zeer bekend voor…zo’n onrustige klant.
Ik werk zelf in een kapsalon en heb dus met een diversiteit aan mensen te maken. Nu heb ik een half jaar terug een “eigen regel” gemaakt : klanten die bij mij in de stoel zitten en die vreselijk vervelend doen, oeverloos kunnen zeiken over welke kleur te nemen en nog meer van dat gedoe…die laat ik 10 Euro extra betalen ! Is het de keer daarna weer zo erg, voer ik het op tot 15 Euro. Dan hoop ik toch erg snel van dt gezeik af te zijn !
Laat je niet gek maken door zulke mensen Jeanne, ik zou deze klant heel duidelijk maken dat ze niet de enige is in je winkel !
Jeanne zegt
Ah Henk, wat een leuk verhaal!
Want ik weet zelf ook wel dat dit soort klanten zeuren en zeiken maar tegelijk weet ik ook dat ik er NUL geduld voor heb.
Henk zegt
Hahaha daarom nu juist !
Als deze klanten ergens anders iets bestellen moeten ze toch ook wachten op hun waar ? Bestel jij maar eens ergens op internet iets, moet je kijken hoe lang dat je moet wachten…
Ik wnes je ondanks alles van vandaag toch nog een leuke avond, en ik heb weer met een brede glimlach je berichtjes van vandaag gelezen !
Enne…nog bedankt voor je krabbel terug !