De klant over wie ik hieronder schreef die zo’n vre-se-lij-ke haast had stuurt me vanmiddag om 1 uur een mail.
“Hallo Jeanne,
We hadden de stickers op het oog die per 5 verpakt zijn voorE2,75 en dan
8 pakjes;
Lukt dat?”
Ik zoek op de site en vindt niet wat zij noemt maar wel een aantal andere stickers die het mógelijk zijn. Wat ik (braaf!) doorgeef.
En ja: 1 van wat ik noemde (stickers met 8 per pakje dus niet 5 per pakje) blijkt het te zijn.
Twee minuten later meld ik haar dat ik daarvan 7 pakjes heb.
Tien minuten later meldt zij: prima, gaat het op de post of kan ze halen?
Ik (weer 5 minuten later – het is dan kwart voor twee):
Ik kan het morgen posten. Aangenomen dat ik het geld dan op mijn rekening
heb (je mag me ook een printscreen sturen om de betaling te bewijzen).
Ophalen is niet mogelijk.
Als dat ok is, bestel het dan via de website (bij ‘Opmerkingen’ zetten dat
je 7 pakjes wil) en ik stuur je een officiële bevestiging met hoe je kunt
betalen.
Zoals ik je gisteravond al schreef kan ik niet garanderen dat je het op
zaterdag hebt.
Anderhalf uur later (wat ik knap laat vind voor iemand die háást heeft): of ik niet nu kan posten?
Nee.
Ik leg ook nog uit hoe het bij mij werkt.
Dat ik (zie de Leveringsvoorwaarden) pleeg te posten binnen 2 werkdagen na ontvangst van het geld. Dat ik bij haast bereid ben dat eerder te doen. Maar: dat ik ’s ochtends om half tien naar het postkantoor ga en dat ik niet later op de dag nog een aantal keren naar de brievenbus ga hollen.
Dat was 3,5 uur geleden.
Sindsdien niks meer gehoord.
Dus: erg veel tijd en moeite geïnvesteerd, niks verdiend.
Concl: toch weer gekke Henny geweest.
Nan Luursema zegt
Hou op met garanderen dat het er de volgende dag is! Niemand kan zoiets garanderen. Die #takkewijven weten dat ook wel. Neem 2 dagen – en je bent af van het gezeik (grotendeels).
Jeanne zegt
@Nan: lees je eigenlijk wel wat ik schrijf?
Volgens mij niet.
Als je dat wél deed zou je nl zien dat ik keer op keer zeg dat ik *niet* kan garanderen dat iets er de volgende dag is.
Ellen zegt
Jeanne, bespaar je de moeite.
Nan L. leest hap-snap zeer oppervlakkig ergens overheen en dropt dan een keutel waarna ze niet meer terugkeert om jouw reaksie te lezen.
Ik zie dat keer op keer gebeuren.
Zoals je (jouw woorden) ‘gekke Henny’ bent met je klanten, ben je dat ook met Nan Luursema.
Jeanne zegt
@Ellen: ik vrees dat je gelijk hebt.
@Nan: je bedoelt het vast goed (althans, dat neem ik voor het gemak maar aan) maar het is heel vervelend om telkens reacties te krijgen waarin jij héél gedecideerd een mening/advies geeft terwijl er tegelijk uit blijkt dat je helemaal niet leest wat ik schrijf.
Ik verzoek je daarom vriendelijk om óf me beter te lezen óf niet te reageren.
max zegt
Misschien wat langzaam van begrip…. 🙂
Jeanne zegt
@Max ‘langzaam van begrip’ gaat vaker samen met ‘snel roepen’ 😀
max zegt
Hahahahaha ja misschien wel 😉