Klant bestelde toen R. op de Winkel paste een kalender.
Klant betaalde niet.
Ik stuurde klant een week geleden een vriendelijke herinnering: is er misschien iets mis gegaan met de betaling.
Geen sjoege.
Vandaag zet ik de kalender terug in de Winkel en haal drie Euro van de prijs af (nb: ik heb álle kalenders van 2009 de afgelopen dagen fors in prijs verlaagd).
Binnen twee uur heeft dezelfde klant die kalender opnieuw besteld.
Bij de Opmerkingen zet ze: “hoe betaal ik”.
Ik bevestig de bestelling door haar de standaardmail met betalingsinformatie te sturen.
Ik mail dus *niet*: Je betaalt door in te loggen bij je bank, je maakt daar een overschrijving aan, je drukt op Zend.
Of een variatie daarop.
Knappe, brave ik.
Theo zegt
Toch zou ik voor deze klant een uitzondering maken en vooruitbetaling eisen.
Een extra toeslag voor klantvriendelijkheid kan natuurlijk ook -ik denk aan 3 euro…
Jeanne zegt
Ik eis altijd vooruitbetaling.
(gemene bitch die ik ben)