Op 10 oktober begin middag kom ik terug uit Amerika. Even na middernacht plaatst een klant een bestelling en beklaagt zich erover dat ze niet naar hartelust haar karretje kan volgoien met hetzelfde artikel (waarom dit niet kan staat in de Leveringsvoorwaarden, maar die leest natuurlijk niemand).
De volgende ochtend vroeg schrijf ik een mail om dit uit te leggen, bied aan direct te kijken hoeveel ik heb van wat ze wil hebben en …. maak een tikfout in haar naam 🙁
Op die tikfout reageert ze woest (“ik had mijn naam duidelijk ingevuld”) en alles gaat in “u” en wanneer ik het in orde heb gemaakt léést ze het verkeerd in de bevestiging (ze denkt dat ik het fout heb gedaan) en tenslotte zegt ze toe over te maken.
Dat is twee weken geleden en ze heeft niet betaald.
Intussen mailt iemand anders me over 1 van de bestelde artikelen of ik die nog heb. Ja en nee dus: ze zijn gereserveerd maar (nog) niet betaald.
Om niet star te zijn mail ik gisteren de eerste klant: de reservering vervalt want u hebt niet betaald.
Geen reactie.
Nu zóu ik kunnen denken/doen: jammer dan, wég met die bestelling en de andere belangstellende (ook geen vaste klant overigens) mailen dat ze het artikel kan kopen.
Maar ik denk: misschien heeft ze wel herfstvakantie. En zoek op wanneer die in haar regio valt. Inderdaad: deze week = herfstvakantie.
Dan zal ze mijn mail van gisteren ook wel niet hebben gehad.
Maar: ze had natuurlijk wel twee weken om te betalen. Wat in mijn bevestigingsmail stond. En in de Leveringsvoorwaarden maar… etc.
Wat te doen.
Nb het gaat om een goedkoop artikel, een pin.
Wel een zéér gewilde pin die hierna is uitverkocht.
Ik wou weer eens dat ik meneer bol.com was.
Een machine.
Theo zegt
Na twee weken denk ik niet dat je nog zaken gaat doen met betreffende klant.
Als de nieuwe klant maar één pin wil, dan zou ik em gereserveerd houden voor een volgende klant die gaat voor geen verzendkosten.
Gebeurt dat trouwens nog wel eens, dat klanten doorwinkelen tot voorbij de 45 euro?
Jeanne zegt
@Theo: gerserveerd houden voor een klant die .. etc is lastig omdat die klant niet weet dat de pin te koop is als die niet in de Winkel staat.
Doorwinkelen tot € 45 gebeurt een heel enkele keer. Als het gebeurt meestal pas na een mail van mij: je hebt nu voor x bestelt, daar komt y aan verzendkosten bij. Zou je niet liever nog voor z (bv 7-9 euro) dóórwinkelen en dan geen verzendkosten hoeven betalen?
Het rare is dat het op elke pagina stáát vanaf € 25 maar er zijn maar weinig mensen die dan zélf de conclusie trekken dat ze beter nog twee leuke magneetjes extra kunnen uitzoeken voor het geld dat ze anders -deels- kwijt zijn aan verzendkosten.