Klant bestelt een pin van € 3,25.
Hij kiest voor aanspreekvorm ‘meneer’. De alternatieven zijn ‘meneer’, ‘mevrouw’ of niets.
De naam is: Voornaam ‘Het’ en achternaam ‘R….’ (die vul ik niet helemaal in voor de privacy).
Ik aarzel: zou klant een bedrijf of instelling zijn met ‘Het’ in de naam. Of is ‘Het’ een mannennaam?
Maar ach, wat doet het er ook toe. Het gaat hier om de bevestiging van een bestelling van een pin van € 3,25 – niet om een sollicitatiebrief aan een multinational.
Bij Opmerkingen op het Bestelformulier schrijft klant: “De bestelprocedure is niet logisch: er kan niet aangegeen worden hoeveel stuks gevraagd worden, wat goed zou kunnen op de plaats van het rode kruis. Bij de volgende stappen kom je gelijk in de administratieve afhandeling.”
Ik bevestig de bestelling aan “Beste Het R…” en leg uit: “Mbt je opmerking: van de meeste artikelen heb ik slechts 1 of enkele exemplaren. Daarom is er niet voor gekozen de klant naar wens aan het winkelmandje te laten toevoegen. Wensen mbt aantallen kun je op het Bestelformulier kwijt.
Dit staat ook in de Voorwaarden. Die zag je mogelijk over het hoofd.”
Mail van klant.
“Het geld is nu overgemaakt, dezelfde bank, dus zal het binnen een uur bij U binnen zijn.
(ik houd er niet van vreemden te tutoieren).”
Ik ben 1 stap verwijderd van: en ik lever niet aan hufters.
lies zegt
Mijn broer heet Hetjo, Hetjo is een oude(rwetse) jongensnaam. Gelukkig begint zijn achternaam niet met een R, hij is ook geen hufter en tutoyeren is nooit een probleem bij Het 🙂
Jeanne zegt
@Lies: en dan heb ik het nog niet eens over ‘TUTOIEREN’ 😀
mariette zegt
Het bedoelde tuttojeren denk ik 😉