Soms komt een pakje niet aan.
In mijn leveringsvoorwaarden staat dat de klant dan vette pech heeft.
Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Als het enigszins mogelijk is probeer ik de klant tevreden te stellen.
Door het artikel (als ik meer exemplaren heb) nóg een keer op te sturen of anders het geld terug te storten.
Deze week een mail van een klant: ben je me vergeten?!!!!!!
Want: ze had tien dagen geleden besteld en de magneet was er nóg niet!!
Natuurlijk was ik niet vergeten. Sterker: ik zág me de magneet nog inpakken, het adres op de envelop schrijven én die envelop in de brievenbus duwen.
Klant: “Dit is me nl nog nóóit overkomen.”
Dat iets niet aankwam dus.
Dat vond ik raar want mij overkomt vaker dat TNT post verkeerd bezorgt. Elke week krijg ik zelf al een aantal poststukken in de bus voor mensen verderop in het dorp.
Maar ik stuur de magneet nóg een keer en ja: nu komt hij aan.
Dankjewel mailt ze.
Fijn dat hij er nu wel is.
Zou zo’n klant nou beseffen dat ik 2x heb gestuurd en er dus financieel lelijk mee het schip ben ingegaan denk ik dan.
Niet, vermoed ik.
Net zo min als de klant die wanneer hij niets heeft ontvangen het geld terug krijgt terwijl ik wel degelijk heb verzonden: artikel weg en postzegels ook.
Wat zou meneer bol.com doen?
Hetzelfde, vermoed ik.
Maar die heeft een grotere omzet en winstmarge en bij hem kan het beter lijden.
Geef een reactie