Ik had me voorgenomen en hield me daar keurig aan: bij kleine, niet betaalde bestellingen: géén aanmaning. Wegens gelazer en vaak nog steeds geen betaling.
Maar R. legde toen hij nog hier en ik niet terug was al klaar een stapel armbandjes en tijdelijke tattoos en nog zo wat voor een te verwaarlozen bedrag maar alles terugleggen was ook weer zo wat dus waag ik er vandaag toch een ´is er iets mis gegaan met de betaling´ aan.
Uren later mailt de klant dat ze een acceptgiro had verwacht en dat ze nú een nieuwe bestelling gaat doen. Wat ik helemaal niet wil want ik zit dus met die klaargelegde bestelling. Dus mail ik: "Dit ligt er allemaal klaar."
En zij: "Kan ik de bestellingen combineren?"
En ik weer: "Tuurlijk!"
En dan zij: "Sorry,maar zou je álles willen schrappen .Zo kom ik er niet meer uit.
Ik had gewoon een nieuwe bestelling gemaakt, daarna werd het verwarrend. Vind jij het goed dat ik één dezer dagen een (gloed)nieuwe bestelling maak? Dat lijkt mij het minst verwarrend."
En ik weer: "Zoals je wilt.
Maar wij hadden hier je eerste bestelling al helemaal klaar gelegd, ingepakt en wel dus voor ons is dit niet zo prettig.
Nu moet alles weer worden uitgepakt en terug gelegd wat, omdat het nogal veel verschillende artikelen zijn, toch wel een hoop gedoe is.
Maar aangezien de klant koningin is zal ik morgenochtend beide bestellingen doorhalen."
(beng! beng! Maxwell, silver hammer….)
Renesmurf zegt
mensen eerst laten betalen geen optie?
Jeanne zegt
Betaling vooraf moet altijd.
En ‘normaal’ zoek ik bestellingen ook pas bij elkaar als het geld binnen is.
Maar bij een wisseling van de wacht (vakanties) leggen R. en ik alles al voor elkaar gereed zodat we niet al direct op de eerste dagen veel zoekwerk hoeven te doen.
En dan kan zoiets dus gebeuren.