Begin vorig jaar koopt klant voor 11 Euro een aantal religieuze pins.
In april plaatst ze een nieuwe bestelling: weer religieuze pins.
Ze betaalt niet.
Twee weken geleden: weer zo’n bestelling. Voor ietsje meer dan een tientje. Ook die wordt niet betaald.
Ik stuur haar -net als in april- een ‘de reservering is bijna afgelopen, ik heb het geld nog niet binnen, is er iets mis gegaan met de betaling’-mail.
En krijg opnieuw geen antwoord.
Ik vraag me af wat zo iemand bezielt.
Spijt krijgen van een ‘in een dronken bui als een gek je mandje volgooien voor honderden Euro’s’ – daar kan ik me iets bij voorstellen.
Maar 4 religieuze pins en dan ook nog vragen om eentje 2x?
Dan ben je toch niet in verwarring maar doelgericht bezig.
Nou ja – ze staan dus weer in de Winkel.
Nu nog bedenken wat ik ga doen als klant over een half jaar opnieuw voor een tientje reli-pins bestelt.
Doen of m’n neus bloedt of mailen ‘flikker op, zeg!’?
Nan Luursema zegt
Zjanneke, je zou moeten denken ‘flikker op jij’, tenzij jij een grote aandrang voelt een bevolkingsgroep te redden die uitsluitend na zeer lange therapie (misschien) te redden valt. Start een incasso-procedure. Kost jou, maar garandeert ook dat zij weten dat er met jou niet te spotten valt.
Nan Luursema zegt
Eerst betalen, dan pas verzenden.
Jeanne zegt
@Nan: dat doe ik ook – eerst betalen dan verzenden.
Maar wat ik wel doe: twee weken gereserveerd houden voor de klant (dus niet beschikbaar voor andere klanten), dan een vriendelijk mailtje ‘wellicht is betalen ontsnapt aan je aandacht?’
En dan toch voor alle zekerheid nog een dag wachten en dan (goeierd dat ik ben) vóór het verwijderen van de bestelling die printen voor het geval de klant alsnog reageert.
Pas dán bestelling uit het systeem halen, de bestelde artikelen 1 voor 1 handmatig terugzetten in de Winkel.
En klant niet vervloeken.
Aangezien dat zeker bij een besteller van reli-artikelen wel heel erg extra vals zou zijn….
Jeanne zegt
Ik vergat nog: dat ik vanaf de bestelling dus elke dag een aantal keren check of de betaling al binnen is zodat ik het pakje kan inpakken en kan verzenden.
Totdat ik wanneer de datum van ‘einde reservering’ nadert de bui zie hangen en nog steeds telkens check maar dan ga overwegen of ik wel of niet een ‘wellicht iets mis gegaan met de betaling’ mail zal sturen of de bestelling gewoon zal doorhalen.
Dat laatste doe ik zeer zelden omdat ik nu eenmaal een erg lief iemand ben.