Veel klanten hebben haast.
Ze zoeken op het laatste nippertje een kadootje uit en willen het dan *direct* hebben.
Eerst betalen, reageer ik.
En dan verzend ik inderdaad *direct*.
Vaak volgt enkele uren later een mail: “ik heb betaald”.
Dus check ik mijn rekening. Wanneer daarop niets staat heeft de klant in elk geval geen ING.
Als ze Rabo heeft, heb ik het geld een dag later. Maar bij SNS bv willen er wel eens een dag of 4-5 overheen gaan.
Dat is vervelend want dan duurt het even lang voordat ik aan de zeer haastige klant verzend.
Dus mail ik na zo’n “ik heb betaald”: stuur me maar een printscreen, dan verzend ik morgen.
Zo nodig wil ik zelfs uitleggen hóe je die maakt en in het ergste geval van ‘kan/wil/begrijp ik niet’: maak een foto van het scherm.
Negen van de tien ‘snel-snel-snel’-klanten laat dan niets horen.
Geen idee waarom.
Snáppen ze niet wat ik bedoel? Hebben ze geen zin in zulk gedoe?
Of denken ze dat ik op “ik heb betaald” zal reageren met: fijn! in dat geval hol ik NU naar het postkantoor?
Geef een reactie