Klant bestelt vijf Pokémon-artikelen.
Ik mail: ik heb nog wel wat Pokémon en kan je dat voor een heel leuke prijs aanbieden.
Klant: vertel ´s.
Ik vertel en bied zo´n 15 hartstikke mooie dingen aan voor *minder* dan de inkoopprijs.
Omdat het contact leuk is én omdat ik er vanaf wil (ook dat ja).
Klant betaalt, ik verstuur.
Klant mailt: item x (van de officiële bestelling) zat niet in de doos.
En ik weet 100% zeker dat het er wel in zat want ik zie het me nog inpakken.
Dus: weet je het zeker. Klant: ja.
Zodat ik nu het geld terugstort voor iets dat ik wel degelijk heb geleverd omdat ik ook niet weet hoe dit anders op te lossen.
(en om dit soort gelazer een paar weken per jaar niet aan m´n kop te hebben ga ik dus op vakantie)
Renesmurf zegt
Zoiets is toch een kwestie van vertrouwen.
Erg jammer dat dat geschonden wordt, zulke mensen doen dat waarschijnlijk vaker en dienen aangegeven en opgepakt te worden!
En op de zwarte lijst!
En een IP ban voor heel internet!
Renesmurf zegt
Stuur een poederbrief!
Jetje zegt
Dat is een zeur. En dat voor iets wat-ie voor niks/bijna voor niks heeft gekregen. Dat zijn van die figuren die je soms de gedachten van ik-stop-ermee! bezorgen.
Jeanne zegt
Zo had ik ook een keer twee mokken geleverd. Erg goed ingepakt. Nl. in een stevig doosje zoals de groothandel in Amerika ze daar naar mijn hotel had gestuurd en ik toen weer naar Nederland.
Ging prima.
Ik zond ze naar haar in datzelfde stevige doosje en dát weer in een grotere doos vol piepplastic.
Klant mailt: 1 is gebroken aangekomen.
Dat was echt onmogelijk. Maar het tegendeel kon ik niet bewijzen.
Zodat zij een derde exemplaar kado kreeg en ik door het hiervoor ook nog eens zelf de verzendkosten (pakketprijs) moeten betalen er ernstig op toelegde op de hele deal.
mariette zegt
zulke dingen zijn altidj onwijs balen 🙁 maar qua kapotte items is het makkelijk: laat even een foto sturen, onder het mom van ‘daar leer ik van voor de volgende verpakking’. dan weet je in ieder geval zeker of het waar is of niet. zo kreeg ik ooit een enorme doos met serviesgoed. alles was heel, behalve 1 bord, ergens in het midden van de doos. heel achterlijk, maar het bord was toch kapot gegaan, ondanks de verpakking die echt goed was. zouden mensen nou bewust dit soort dingen zeggen in de hoop iets extra’s te krijgen? ik ben ooit teruggegaan met een kado van iemand…. een lege doos! de juffrouw bij de kassa had geen magnetron schaal ingepakt en ook niet gemerkt dat de doos wel errug licht was. ik ben toch teruggegaan, ook al zal de winkel misschien hebben gedacht dat ik debiel was 🙂
Jeanne zegt
Daar heb ik over gedacht, Mariette.
Maar als de mok niet kapot was had die dat natuurlijk wel gemakkelijk gemáákt kunnen worden.
Dus ik heb knarsentandend mijn verlies genomen.