Ik krijg een email van de kpn. Dat er een fax-bericht voor me is. Dat het in een aanhangsel zit en dat ik erop moet klikken.
Ik vertrouw het niet. Ik wil kijken op *mijn kpn* zoals de mail suggereert. Daar moet ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Die ben ik vergeten.
Ik bel het in de mail genoemde nummer en word doorverbonden.
Ik leg uit, ik krijg stilte. Dan zegt nitwitje: “en waar ging het over?”
Ik leg nog een keer uit. O, dan zal ze me doorverbinden.
Ik krijg ander meisje. Ik leg weer uit. En vraag of ze kunnen kijken of er iets naar me is verzonden. Nee, dat kunnen ze niet. Maar ze raadt me aan het bericht niet te openen want “je weet maar nooit en je hoort tegenwoordig zulke gekke dingen”.
Dan: ik wil graag mijn gebruikersnaam en wachtwoord.
Ze verbindt door.
Nu een jongeman. Ik leg uit. Hij kan niets voor me betekenen want hij blijkt van de factureerservice. Hij verbindt door.
Ik krijg nu een bitch die nadat ik het wéér heb uitgelegd (alles voor tien cent per minuut) op de vraag wat mijn gebruikersnaam en wachtwoord is, zegt: “Dat heb ik niet, hè?!”
Wat moet ik dan doen? Opnieuw aanvragen.
En dat op een toon alsof ze nog nooit heeft gehoord van iemand die haar inlog en wachtwoord kwijt is van een site waar ze vrijwel nooit komt.
Ik ben niet blij.
Eric zegt
Wat is de extentie van het aanhangsel in de mail? Als het een pdf bestand is dan kan het openen ervan niet zoveel kwaad.
Jeanne zegt
Het is een .tif
En het is volgens de header verzonden door 0412455515 wat een bedrijf in Melbourne zou zijn.
Ik dénk dus dat het niet klopt.
Maar het rare is dat het is verzonden aan twee van mijn adressen (jeanne-doomen.net en multiweb) waarvan ik het tweede niet vaak online gebruik.
En ik heb iets moeilijks met een groothandel in Amerika die me kent met die twee adressen (communicatie gaat deze week moeizaam).
Daarom dacht ik even dat zij het waren.
Eric zegt
Hmm, een .tif bestand is iets grafisch dat je met een foto-bewerkingsprogramma (o.i.d.) wel kan openen. Maar ik vermoed dat het gewoon reclame is dat ongezien naar de prullebak kan. Ik krijg ook wel eens vergelijkbare faxjes in een email binnen en open het niet eens meer.
jonneke zegt
op http://www.vraagalex.nl/V3/index.php
staan tal van gewone telefoonnummers waarmee je
dure 0900-nummers kunt omzeilen, óók voor de
postbank.
ik bel dat gewone nummer altijd als ik ze nodig heb,
en ze hebben me altijd gewoon geholpen. althans…
bij de postbank. bij de ns hebben ze wel eens heel
pissig gedaan toen ik dat nummer belde.
Jeanne zegt
Dank je, Jonneke. Erg handig!
Renesmurf zegt
Uitermate vervelend, ik zou het meteen al weggesmeten hebben, ik bel niet zo graag.